Overzicht concerten feestweek korps Almere

Datum nieuwsfeit: 01-11-2000

Overzicht concerten feestweek korps Almere

- Oktober 31, 2000 - 11:48 AM

Hieronder vindt u een overzicht van de concerten, die tijdens de feestweek ter gelegenheid van de opening van het nieuwe korpsgebouw te Almere gehouden worden. Tenzij anders vermeld vinden de concerten plaats in het nieuwe gebouw zelf, aan de Pianoweg 117 in Almere Muziekwijk.

1. Openbare Gospelkoor repetitie
Woensdag 1 november, aanvang 19.30 uur in de nieuwe zaal

Dit is een unieke mogelijkheid om een avond lang lekker te zingen en vervolgens enkele nummers gezamenlijk met het Ronduit Gospel Choir uit te voeren tijdens het Gospelconcert op zaterdagavond 4 november. Daartoe zal eenmalig een groot Almeers Gospelkoor worden samengesteld. De repetitie begint woensdagavond om 19.30 uur, en zij duurt tot uiterlijk 22.00 uur. Voor een kopje koffie wordt gezorgd.

2. Praise-concert op het buitenpodium op de Grote Markt met dance-act Reland en de Nationale Praise Band Donderdag 2 november, aanvang 19.00 uur

Al hebben we net een nieuw gebouw geopend, het Leger des Heils voelt zich nog steeds thuis op straat. Maar dan met eigentijdse muziek en eigentijds repertoire. Daarom hebben we de te gekke dance-act Reland uitgenodigd. Na hun spetterende optredens tijdens de regionale jeugddagen zijn ze definitief de meest populaire groep binnen het Leger. Afwisselend met de Nationale Praise Band zullen zij Almere-Stad laten weten dat het Leger nog steeds dezelfde boodschap verkondigt als 100 jaar geleden.

3. Concert Ronduit Gospel Choir
Zaterdag 4 november, aanvang 20.00 uur in de nieuwe zaal, toegang fl. 10,- (kaartverkoop aan de zaal)

Het Ronduit Gospel Choir, onder meer bekend van de Ronduit Classic Festivals, heeft z'n kwaliteit in de afgelopen jaren bewezen. Indruk maakten ze met hun optredens in het volle stadion Galgewaard en op Walibi/Flevo. Het gezelschap bestaat uit 28 koorleden en 5 bandleden en staat onder leiding van Peter Grasmeijer. Deze dirigent werkte eerder samen met Tom Parker, Adrian Snell, Ingemar Olsson en de Continental Singers, waarmee hij door Europa, Amerika, Canada en Zuid-Afrika toerde.
Vorig jaar toerde het Ronduit Gospel Choir door ons land met het zeer gevarieerde programma 'Come on into the House', waarin vele muzikale stijlen zoals Black Gospel, Praise & Worship, A Capella, Classic, Hymns en populaire christelijke toppers in snel tempo de revue passeerden.
De leden van de groep komen uit allerlei kerken. Van baptist tot katholiek, evangelisch tot hervormd en van pinkster tot gereformeerd. In het dagelijks leven zijn ze onder meer student, muzikant, vertegenwoordiger, stewardess, predikant, secretaresse en badmeester. Zo verschillend en toch met elkaar op hetzelfde podium. Dan kan dus. Dat is voor hen de Kerk met een hoofdletter "K". Iedereen is er welkom.

4. Feestconcert koor en brassband korps Almere met William Broughton op trombone en Willem Brons op piano Zondagmiddag 5 november, aanvang 15.00 uur

Voor de liefhebbers van de traditionele Leger des Heilsmuziek of voor iedereen die nieuwsgierig is naar het nieuwe gebouw en alleen op zondagmiddag tijd heeft. Het koor en de band van korps Almere zetten hun beste beentje voor in een feestelijk programma met klassiekers en nieuw repertoire. Voor de fijnproevers zijn twee bijzondere gasten uitgenodigd. De Amerikaan William Broughton is een virtuoos trombonist, begenadigd componist en meesterlijk arrangeur. Willem Brons is een van de beste pianisten van Almere.