Quota Sentinel: disk ruimte management voor Windows NT/2000

Datum nieuwsfeit: 01-11-2000

Quota Sentinel: disk ruimte management voor Windows NT/2000

Nieuwegein, 2 november 2000

Functional IT Benelux b.v. introduceert Quota Sentinel, voorzien van EASE Technologie: een compleet nieuwe manier van disk ruimte management voor Windows NT/2000!

"Eén van de lessen, die met network management is geleerd, is hoe het probleem aan te pakken van complexe combinaties van configuraties door een gedecentraliseerde organisatie heen. NTP Software legt zich toe op deze zaken met Enterprise Applications Services Extensions® (EASE), technologie voor gedecentraliseerde organisaties. Het nieuwste product van dit bedrijf, NTP Software Quota Sentinel®, is gebaseerd op de EASE technologie en maakt centraal, op beleid gebaseerd, management van hard en soft quota's in een Windows NT® 4 en/of Windows® 2000 Active Directory omgeving mogelijk." Barbara Goldworm, Network World Fusion

IS managers hebben te maken met hogere werkdruk vanwege het groeiend aantal business critical applicaties en toenemende aantallen gebruikers. Door de toename van deze applicaties en gebruikers bestaat een groeiende behoefte aan opslagruimte.

De aanschafprijzen van hard disks zijn niet het grootste deel van de kosten, maar de grootste, verborgen, kosten zitten meer in het managen van deze disk ruimte.
Andere kosten hebben bijvoorbeeld met het onverwacht vollopen van een hard disk te maken: de kosten van een onverwachte downtijd kunnen tot circa NGL 75.000,-- per uur bedragen.

Overige verborgen kosten worden veroorzaakt door het regelmatig toevoegen van extra disk ruimte wat betekent dat de administrator buiten kantooruren moet overwerken.

Als systemen vastlopen heeft dat invloed op de motivatie van werknemers die normaal een hoge productiviteit hebben.

Grondige storage capaciteitsplanning en management helpt administrators onnodige crises te voorkomen, terwijl gebruikers zullen overgaan op het slim gebruiken van de disk ruimte.

Gebaseerd op jarenlange ervaring als eerste bedrijf dat een quota management oplossing voor Microsoft Windows NT servers leverde (nl. NTP Software Quota Manager), brengt NTP Software Quota Sentinel op de markt om de uitdaging van het managen van storage door het hele onderneming aan te gaan.

Quota Sentinel is een compleet nieuw ontwikkelde tool waarmee binnen een Microsoft Windows NT/2000 enterprise schijfruimte op een zeer gemakkelijke manier beheerd kan worden. Met Quota Sentinel is het mogelijk om disk ruimte op object- en op gebruikersniveau te beheren. Quota Sentinel is voorzien van een file system filter, waarmee bepaalde typen files geblokkeerd kunnen worden voor wegschrijven. Met Quota Sentinel Report Module genereert u rapporten over het gebruik van de disk ruimte. Tevens biedt deze rapportage module de mogelijkheid om rapporten naar andere rapportage tools te exporteren.

Product eigenschappen:

• Real-time monitoring en handhaving van disk ruimte limits;
  • Disk ruimte limits op directories, shares en servers, ingesteld op iedere gebruiker of object;
  • Flexibele templates die individuele of gecombineerde limits mogelijk maken;
  • Tot 200 volledig configurabele thresholds voor iedere limit: iedere threshold heeft zijn eigen messaging en commando opties;
  • Object owner limits, gebaseerd op Windows NT/2000 groepen, configurabel met vrijgestelde individuele leden;
  • De kracht van EASE: gedelegeerd beheer, remote installatie, hiërarchisch management.

EASE Technology
Quota Sentinel is voorzien van EASE. De EASE technology, ontwikkeld door NTP Software, biedt u de mogelijkheid om op hiërarchische wijze de quota's desnoods vanaf een centraal punt in uw organisatie met één handeling te wijzigen.
EASE maakt het mogelijk om snel en gemakkelijk quota's waar dan ook in uw organisatie te managen, waarbij hoge kosten (al dan niet verborgen) worden bespaard.

Voor meer informatie en/of een evaluatie cd kunt u contact opnemen met Functional IT Benelux b.v., tel. nr. +31 (0)30-6014567, e-mail: sales@functional-it.com of kijk op www.functional-it.com.