Versatel wijst aantijging Telfort inzake UMTS van de hand

Datum nieuwsfeit: 01-11-2000

Versatel wijst aantijging Telfort van de hand

Amsterdam - 1 november 2000 - Versatel Telecom International N.V. is vandaag tijdens een door het Directoraat Generaal Telecommunicatie & Post (onderdeel van het Ministerie van Verkeer & Waterstaat) georganiseerde hoorzitting gehoord over alle bezwaarschriften die zij heeft ingediend over de gang van zaken vooraf, tijdens en na afloop van de UMTS veiling.

Tijdens deze hoorzitting is door Telfort geïnsinueerd dat Versatel op 6 juli jl., de dag van de start van de veiling, aan Telfort een aanbod heeft gedaan om uit de veiling te stappen. In reactie op deze vandaag voor het eerst geuite insinuatie van Telfort reageert Versatel als volgt:

Het gesprek dat op 6 juli tussen Telfort en Versatel heeft plaatsgevonden, vond plaats in het kader van de normale bedrijfsvoering. Tijdens dit gesprek heeft Telfort naar de redenen van deelname van Versatel aan de UMTS veiling gevraagd. Versatel heeft in antwoord op deze vraag van Telfort het strategisch belang van UMTS voor Versatel uitgelegd. UMTS vormt een belangrijke technologie welke het voor Versatels zakelijke doelgroep mogelijk maakt om breedbandige mobiele toegang te gebruiken. UMTS vormt een aanvulling op Versatels huidige breedband portfolio, te weten glasvezel en DSL. Indien Telfort dit gesprek heeft gezien als een poging tot niet toegestane samenspanning, had Telfort direct naar de overheid of de veilingmeester moeten stappen. De positie die Telfort nu inneemt over dit gesprek is niet geloofwaardig aangezien zij tot op heden niet op dit gesprek is teruggekomen, ook niet richting de overheid.

-EINDE-

Versatel Telecom International N.V. (AEX & Nasdaq: VRSA) is een snelgroeiende, 'local access' netwerk operator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op Nederland, België en Duitsland. Versatel opgericht in oktober 1995, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt meer dan 42.500 zakelijke klanten en 1.400 werknemers. Versatel bouwt sinds medio 1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux en Duitsland, breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. Versatel kent naast Telecom de groepsonderdelen bestaande uit VersaPoint, een 50/50 joint venture met het Amerikaanse NorthPoint (www.northpoint.net) om in Europa zeer snelle DSL Internet toegang uit te bouwen en de Versatel Internet Groep, een concentratie van ISP's gericht op de consumenten en zakelijke markt, portals en 'hosting' bedrijven. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via www.versatel.com .

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van Versatel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden).

Contactpersonen:

Marc van der Heijden
VP Regulatory Affairs
Versatel Telecom International N.V.
Tel: + 31 20 750 1017
Mob: +31 6-54944720