Ericsson introduceert de T20s

Ericsson Magazine

- P E R S B E R I C H T -

Rijen, 1 november 2000

Ericsson introduceert de T20s, een nieuwe mobiele telefoon voor trendsetters & jongeren

Op 31 oktober jl. introduceerde Ericsson wereldwijd haar nieuwste mobiele telefoon: de T20s. De introductie vond tegelijkertijd in Londen, Stockholm, Athene, Helsinki en Moskou plaats. De Ericsson T20s is de eerste mobiele telefoon ter wereld met Swatch Internettijd.

De Ericsson T20s (dual band GSM 900/1800) weegt 128 gram en is 101 x 54 x 28 mm groot. De maximale standby tijd bedraagt 200 uur en de maximale spreektijd 10 uur. Naast de Swatch Internettijd beschikt het toestel ook over WAP, een trilalarm, 4 spelletjes (ballpop, tetris, e-maze en erix) en spraakherkenning.

De T20s maakt het mogelijk om via SMS of WAP te communiceren met wie, waar en wanneer je maar wilt. Via WAP kan o.a. gebruik gemaakt worden van "Mobile Chat" en "Mobile e-cards". Met "Mobile Chat" kan via de mobiele telefoon of via het web anoniem gechat worden en "Mobile e-card" maakt het mogelijk om digitale ansichtkaarten te versturen (zie mobileinternet.ericsson.com)

Swatch Internettijd

De Swatch Internettijd is een nieuwe wereldwijde tijdsaanduiding die bedacht is door Swatch. De Internettijd verdeelt de dag in 1.000 beats. Een beat staat gelijk aan 1 minuut en 26,4 seconden. De Internet tijd wordt aangeduid door gebruik van het @-symbool. De dag begint met een Internet tijd om @000 en eindigt om @999. Als het middennacht is in Biel (Zwitserland), de thuisbasis van Swatch, is de internationale Swatch Internet tijd @000. De Internet tijd moet gezien worden als een aanvulling op de bestaande 24-uurs aanduiding. Het is met de T20s mogelijk om te kiezen tussen een tijdsaanduiding op het display in beats of in uren.

Tevens is de T20s bruikbaar in combinatie met succesvolle accessoires als het Ericsson Chatboard, de Ericsson MP3 speler en de Portable Handsfree met FM Radio.

Opvallend aan de T20s is het design. De T20s is ontworpen door Tom Waldner, eveneens ontwerper van de succesvolle Ericsson T28s. De Ericsson T20s heeft eigentijdse ronde vormen en is vanaf het einde van het jaar verkrijgbaar in de meest trendy kleuren. Hiermee bewijst Ericsson ook naar haar jongere klanten te luisteren. Kortom de T20s is een mobiele telefoon waarmee je gezien wilt worden.

Als wereldwijde marktleider in tele- en datacommunicatie, houdt Ericsson zich continu bezig met technologische innovaties. Met de combinatie van mobiliteit en Internet creëert het concern een nieuw tijdperk van mobiel Internet. Ericsson levert totaaloplossingen; van systemen en applicaties tot mobiele telefoons en andere communicatiemiddelen. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten over de hele wereld. Ericsson Nederland heeft ongeveer 2.500 medewerkers in dienst.

- Einde persbericht,

Noot voor redacties