Fusie tussen Atos en Origin in Atos Origin

Datum nieuwsfeit: 01-11-2000

ATOS ORIGIN, een nieuwe onderneming

Parijs, Frankrijk, 1 november 2000 -- De fusie tussen Atos en Origin is gisteren goedgekeurd door de aandeelhoudersvergadering van Atos. Bernard Bourigeaud, CEO van Atos Origin, zei over de fusie het volgende: "Sinds de aankondiging van de fusie op 28 augustus 2000 hebben we hard gewerkt om de implementatie van het actieplan op 1 november 2000 te realiseren. Eerstelijns managers en corporate managers zijn aangesteld en de organisatiestructuur voor elk land is begin oktober bekend gemaakt. We zijn voorts begonnen om de operationele budgetten voor de nieuw gevormde groep voor te bereiden voor het nieuwe boekjaar dat op 1 januari 2001 aanvangt. Dat zal leiden tot een gedetailleerd plan aan de hand waarvan de geplande kostenbesparingen kunnen worden behaald."

"De verkooporganisaties van Atos en Origin worden al gecoördineerd en we zijn op dit moment doende onze producten- en dienstenportfolio te integreren en verder te ontwikkelen met het oogmerk een maximale synergie te bewerkstelligen. Het merendeel van onze klanten hebben we intussen gesproken. We hebben de voordelen van de fusie uit de doeken gedaan en de reacties zijn zeer positief."

"Ik heb er het volste vertrouwen in dat de fusie een succes wordt en een waardevermeerdering zal inhouden voor zowel onze klanten als de aandeelhouders en medewerkers."

Atos Origin
Atos Origin, een toonaangevend leverancier van IT-diensten, stelt klanten in staat hun doelstellingen om te zetten in resultaatgerichte toegevoegde waarde met behulp van het doelmatig gebruik van e-business- en IT-oplossingen. De 27.000 medewerkers leveren vernieuwende IT-oplossingen en beschikken over grote ervaring in het optimaal beheren van de bedrijfsketen van de onderneming en haar extended enterprises. Atos Origin is actief in 33 landen in de wereld en boekte in 1999 een omzet van 2,8 miljard euro. Tot haar internationale klanten behoren ABN AMRO, Akzo Nobel, BNP Paribas, Cegetel/Vivendi, Crédit Lyonnais, Euronext, Fiat, ICI, Lucent Technologies, Philip Morris, Philips, Procter & Gamble, Shell en Unilever.

Voor meer informatie: www.atosorigin.com.

Contact:
Atos Origin