Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 1-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 10.00 uur
Verkeerscontroles

HOOGLAND De politie controleerde dinsdagmorgen de snelheid van passanten op de Zevenhuizerstraat in Hoogland. Tussen negen en tien uur reden vijf bestuurders sneller dan de toegestane 50 km/u. De snelste reed 65 km/u. Op de Hamseweg werden tussen elf en twaalf twee bromfietsers bekeurd voor te hoge snelheid. De snelste reed 51 km/u. Een brommer mag binnen de bebouwde kom 30 km/u. rijden.

Ernstig gewonde bij ongeluk

WOUDENBERG Bij een verkeersongeluk op de Geeresteinselaan in Woudenberg is een 54-jarige automobiliste uit Arnhem ernstig gewond geraakt. De vrouw is buiten levensgevaar.

De vrouw kwam dinsdagmorgen rond half tien op onverklaarbare wijze op de verkeerde weghelft terecht. Een haar tegemoetrijdende vrachtwagen probeerde haar te ontwijken, maar de 43-jarige bestuurder uit Holten kon een frontale aanrijding niet voorkomen. De vrachtwagen kwam in de sloot terecht. Door de klap kwam de auto op de eigen weghelft, achterstevoren tot stilstand. Hierdoor werd de auto geraakt door een achteropkomende auto, bestuurd door een 45-jarige vrouw uit Ede. Zij raakte niet gewond; haar auto liep lichte schade op.

Brandweer, ggd en politie verleenden eerste hulp. De traumahelikopter kwam ook ter plaatse. De 54-jarige vrouw is naar het ziekenhuis gebracht. De vrachtwagenchauffeur is voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht. Hij hield geen letsel over aan het ongeluk. Beide wagens zijn total loss.