LINX breidt zich uit met de BlackDiamond inferno serie

Datum nieuwsfeit: 01-11-2000

EXTREME NETWORKS

LINX breidt zich uit met de BlackDiamond inferno serie

LINX breidt zich uit met de BlackDiamond inferno serie modules van Extreme Networks

Santa Clara, Californië - De London Internet Exchange (LINX) heeft zijn bestaande basisnetwerk uitgebreid door de nieuwe generatie BlackDiamond (r) inferno serie modules van Extreme Networks (Nasdaq: EXTR) in hun pakket op te nemen. Meer dan 100 Internet Service Providers (ISP's) worden via 6 exchange points verbonden waardoor LINX nu op 120 maal zijn oorspronkelijke capaciteit zit.

Voortbouwend op de bestaande BlackDiamond wisselpunten die geïnstalleerd zijn in het Metro netwerk van LINX, zijn de nieuwe modules gebaseerd op inferno silicone chipset van Extreme Networks waardoor nu ook routing van IP verkeer op draadsnelheid mogelijk is op alle wisselpoorten. Met BlackDiamonds superieure modulariteit en passieve moederbord-ontwerp kan LINX de bandbreedte enorm uitbreiden zonder de montageplaat te hoeven verwijderen. Alle bestaande modules waren compatibel met de nieuwe schakelstructuur waardoor een upgrade zonder problemen kon plaatsvinden.

Het schaalbare schakelsysteem van BlackDiamond garandeert een prestatie van de breedbandverbinding ongeacht de snelheid van het netwerk zonder congestie of pakketverlies. Naast de grotere snelheid van routing, zorgt de upgrade er ook voor dat LINX nu in staat is om tweemaal het niveau van de netwerkactiviteit te ondersteunen omdat de poortdichtheid van elke BlackDiamond montageplaat verdubbeld is.

De eenvoud en schaalbaarheid van het netwerkontwerp samen met het feit dat de producten van Extreme Networks een gemeenschappelijke architectuur delen, zorgen voor een efficiënte en snelle upgrade met minimale storingstijd.

'Omdat we het grootste internet exchange point in Europa zijn, vinden we het zeer belangrijk dat service providers hun klanten de beste prestatie kunnen garanderen,' legde Mike Hughes uit, product manager bij LINX. 'De schaalbare wisselpunten van Extreme Networks bieden Gigabit Ethernet connectiviteit en niet-blokkerende eigenschappen die aan onze behoeften voldoen nu het volume van verkeer is toegenomen. Het is van essentieel belang dat we de kwaliteit van onze service op peil houden, zoals onze leden van ons gewend zijn, terwijl we ondertussen de netwerkcapaciteit uitbreiden om aan toekomstige groei te kunnen voldoen. De meest recente implementatie van Extreme Networks heeft aangetoond dat de technologie aanwezig is om zowel de uitbreiding alsook het prestigieuze netwerk van LINX te ondersteunen.'

'Dit is een spannende tijd voor de markt van service providers omdat we een enorme groei doormaken,' aldus George Prodan, vice president internationale marketing bij Extreme Networks. 'We zijn zeer verheugd dat we nauw met LINX kunnen samenwerken en hen kunnen helpen bij het beheersbaar houden van hun groei en van het meer dan 50% van alle internetverkeer in het VK dat nu via onze schakelsystemen loopt.'

BlackDiamond is een ideaal platform voor ISP's die schaalbare IP netwerken bouwen, omdat het hen in staat stelt de gehele suite van IP protocollen van Extreme Networks ten volle te benutten, inclusief grensnetwerkpoortprotocollen BGP-4 (border gateway protocols), OSPF en IP multicast in lage en hoge dichtheidmode. Daarnaast biedt de op hardware gebaseerde servicekwaliteit van Extreme Networks een per poort verkeersgeleiding op toepassingsniveau.

LINX
LINX is een non-profit partnership tussen Internet Service Providers. Dit partnership werd in 1994 opgericht en heeft twee hoofdfuncties: het leveren van een fysieke interconnectie voor service providers om internetverkeer uit te wisselen via coöperatieve gelijkwaardige contracten, en om de belangen van zijn leden te behartigen. Alle internet service providers die zich ook kwalificeren voor lidmaatschap krachtens het Memorandum of Understanding kunnen lid worden van LINX. LINX is het grootste internet exchange point in Europa en behartigt momenteel de belangen van meer dan 100 internet service providers uit negen landen.

Extreme Networks
Extreme Networks is een toonaangevende leverancier van hoogwaardige breedband netwerkoplossingen die ontworpen zijn voor de interneteconomie. Tot de onderneming behoren BlackDiamond, Summit(r) en AlpineT; schakeloplossingen zijn gebaseerd op een unieke combinatie van de managementsoftware van ExtremeWareT en een op ASIC gebaseerde gemeenschappelijke architectuur die service providers, e-businesses en ondernemingen in staat stelt hun zakelijke activiteiten uit te breiden en concurrerender te zijn door verkeer te verzenden via een vereenvoudigde, super schaalbare netwerkinfrastructuur.

Het hoofdkantoor bevindt zich in Santa Clara, Californië, USA. Extreme Networks verkoopt zijn onderscheiden schakeloplossingen in meer dan 50 landen via geautoriseerde wederverkopers. De onderneming werd door de Silicon Valley Business Journal uitgeroepen tot de 'snelst groeiende onderneming in Silicon Valley', op basis van een inkomstengroei van de afgelopen drie jaar. Bezoek voor meer informatie de website: www.extremenetworks.com.

Dit persbericht bevat op de toekomst gerichte informatie die bepaalde risico's en onzekerheden inhouden. Deze uitspraken zijn slechts voorspellingen en werkelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen van datgene dat verwacht werd in deze uitspraken op basis van een aantal factoren, zoals toekomstige omzet, technische ontwikkeling, productintroductie door Extreme Networks en door concurrenten. Deze en andere risico's gerelateerd aan de zakelijke activiteiten van Extreme Networks worden uiteengezet in de documenten die zijn geregistreerd bij de Amerikaanse Commissie van Toezicht op het effecten- en beurswezen, met name het meeste recente rapport over Formulier 10-K, en overige rapporten van tijd tot tijd geregistreerd bij deze Commissie.

NB: Extreme Networks, BlackDiamond en Summit zijn geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. Alpine en ExtremeWare zijn handelsmerken van Extreme Networks, Inc.

Website: www.extremenetworks.com

Contact: