The Blair Witch Project op CineNova en

Datum nieuwsfeit: 01-11-2000

The Blair Witch Project op CineNova
Blair Witch 2 in bioscoop

Amsterdam, 1 november 2000 Begin november gaat de film The Blair Witch Project in première op CineNova en Blair Witch 2 in première in de Nederlandse bioscopen.

Het verhaal van The Blair Witch Project is een documentaire over drie studenten die een reportage maken over de eeuwenoude heksenlegende. In oktober 1994 trokken Heather Donahue, Joshua Leonard en Michael Williams de bossen van Maryland USA in om een documentaire te maken over de legende "The Blair Witch". Er werd nooit meer iets van hen vernomen....Een jaar later vond men camera's en filmblikken terug met beelden van hun vijfdaagse trektocht en de verschrikkelijke gebeurtenissen die leidden tot hun verdwijning. Hun filmmateriaal werd een jaar later terug gevonden....

De film is geproduceerd met een van de laagste productiebudgetten in Hollywood en werd wereldwijd een kaskraker. The Blair Witch Project gaat 4 november in première op het filmkanaal CineNova. Meer informatie over CineNova, The Blair Witch Project en een prijsvraag over deze film is te zien op www.cinenova.tv.

Zoals met vele filmsuccessen was een vervolg onvermijdelijk. Book of Shadows: Blair Witch 2 gaat in Nederland op 2 november in première. In dit 'vervolg' hebben vier jongeren zich bij de handige Jeff Patterson ingeschreven voor een toer door de bossen van Black Hills rond Burkittsville. Ondanks zijn dubieuze reputatie is zijn bedrijf een gat in de markt. Vlakbij het vervallen huis dat ooit toebehoorde aan de kindermoordenaar Rustin Parr, en waar de camera's en filmblikken van de studenten zijn teruggevonden, slaan ze hun kamp op. Een nacht die verstrekkende gevolgen heeft (www.blairwitch.com).

Het filmkanaal CineNova biedt 24 uur per dag doorlopend kwaliteitsfilms zonder reclame of onderbrekingen voor een vast maandbedrag. Het kanaal biedt naast bekende kaskrakers als Stepmom, Existenz, 8MM, Holy Man, Entrapment films uit Europa en de rest van de wereld. Een breed genre wordt aangeboden zoals komedies, actiefilms, romantische films. CineNova is verkrijgbaar via de kabelmaatschappijen UPC en Mediakabel (Mr. Zap) en binnenkort ook via andere kabelmaatschappijen. CineNova is een joint venture van Sony Pictures Entertainment, Buena Vista International Television en UPC.

Noot voor redacties