METAALCOMPAGNIE ,,BRABANT' B.V. wordt MCB Nederland B.V.

Datum nieuwsfeit: 01-11-2000

Naamswijziging per 1 november 2000
METAALCOMPAGNIE ,,BRABANT" B.V. wordt MCB Nederland B.V.

Metaalgroothandel METAALCOMPAGNIE ,,BRABANT" B.V. uit Valkenswaard wijzigt per 1 november 2000 haar naam. Vanaf deze datum heet het bedrijf MCB Nederland B.V. Deze naamswijziging vloeit voort uit de ontwikkeling van een meer internationale positionering van het MCB-merk en de MCB-Groep. De MCB Groep bestaat uit een houdstermaatschappij en acht werkmaatschappijen in Nederland, België, Duitsland en Groot-Brittannië.

De naam van de houdstermaatschappij, MCB Holding B.V., is in augustus 2000 al gewijzigd in MCB International B.V. De naamswijziging van beide organisaties heeft geen gevolgen voor contracten en andere verplichtingen die zijn aangegaan door en met METAALCOMPAGNIE "BRABANT" B.V. c.q. MCB Holding B.V. Deze worden per 1 november 2000 respectievelijk 8 augustus 2000 onder de nieuwe namen ongewijzigd voortgezet.

MCB Nederland B.V.
MCB Nederland B.V. is als Service Center/groothandel een partner voor de metaalverwerkende industrie. Het assortiment omvat een breed scala aan buizen, platen, staf en profielen in tal van verschillende materialen en uitvoeringen. MCB Nederland B.V. kan de materialen tevens bewerken alvorens ze te leveren. Ook transport- en trailercomponenten en verbindingsartikelen behoren tot het assortiment. MCB Nederland is gevestigd in Valkenswaard en heeft 830 personen in dienst.

MCB International B.V.
De acht werkmaatschappijen van MCB International B.V. zijn alle hoofdzakelijk actief als Service Center/groothandel in metalen, zoals staal, roestvast staal, aluminium, koper en messing en kunststof halffabrikaten, verbindingsartikelen en transport- en trailercomponenten. Het uitvoeren van klantspecifieke opdrachten in de Service Centers van de verschillende bedrijven vormt een belangrijke toegevoegde waarde. Gezamenlijk behaalden deze bedrijven in 1999 met ruim 1200 medewerkers een omzet van 1,05 miljard gulden.

Noot voor redacties