Compaq roept 5500 accus terug uit Armada E500- en notebook

Datum nieuwsfeit: 01-11-2000
Compaq

Compaq Computer B.V. Groningenweg 10 Postbus 475 2800 AL Gouda Telefoon 0182 - 565888 Telefax 0182 - 538348

Compaq roept specifieke accus terug uit Armada E500- en V300 notebook pcs

Gouda, 10/27/2000 -- Uit voorzorg roept Compaq Computer Corporation wereldwijd ongeveer 55.000 accus terug die worden gebruikt in Armada E500 en V300 notebook pcs. Dit betreft een oproep op vrijwillige basis. Voor deze accus heeft Compaq een vervangingsprogramma beschikbaar. De producent van de accus heeft een potentieel probleem gevonden in het productieproces waardoor accus geproduceerd tussen 2 juni en 10 juli 2000 defect kunnen raken. Deze accus zijn wereldwijd gedistribueerd in notebook pcs, als afzonderlijk verkrijgbare optie en als reserve-onderdeel. In Nederland verwacht Compaq dat het om maximaal 2500 accus gaat waarvan op dit moment geen defecten gemeld zijn.

Per teruggeroepen accu ontvangt iedere gebruiker gratis twee vervangende accus. Ook andere computerleveranciers hebben onlangs vergelijkbare vervangingsakties opgestart. Volgens Compaq staan deze akties los van het terugroepen van de accus uit de Armada E500 en V300 notebook pcs.

Compaq heeft onlangs een defect ontdekt in één accu die tussen 2 juni en 10 juli 2000 is geproduceerd. Deze defecte accu raakte oververhit, waardoor de notebook pc werd beschadigd. Hoewel er slechts één defecte accu in de VS is gevonden, beschouwen Compaq en de producent van de accu dit defect als een potentieel risico, gezien de grote hitte die werd geproduceerd. Beide partijen nemen nu actieve voorzorgsmaatregelen om de veiligheid van Compaqs klanten en de kwaliteit van de producten te waarborgen.

De accus die worden teruggeroepen zijn te herkennen aan een datumcode en een serienummer op het witte etiket, rechts van de accu-connector. Als de Armada E500 of Armada V300 een accu bevat met een van de volgende datumcodes en serienummers kan contact worden opgenomen met Compaq voor het kostenloos vervangen van de accus: · TCGK 00001- 10500
· TCGK 20001- 21800
· TCGK 40001- 83100
· TCHK 40001- 44700

Gezien de aard van deze kwestie verzoekt Compaq haar gebruikers deze accus niet meer te gebruiken door ze te ontladen, uit de notebook pc te halen en twee gratis vervangingsaccus te bestellen via het vervangingsprogramma.

Voor meer informatie over het terugroepen en het vervangingsprogramma kan contact worden opgenomen met Compaq, telefoon: 020 - 5040578. Tevens is informatie te vinden op Internet: www.compaq.nl/nieuws.

Het terugroepen en het vervangingsprogramma betreft alleen de gespecificeerde accus, niet de notebook pcs zelf.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, alsmede consumenten PC's. In meer dan 200 landen verkoopt Compaq haar producten en diensten, voornamelijk aan het bedrijfsleven, consumenten, de overheid en onderwijsinstellingen.

Meer informatie over Compaq en haar producten en diensten, alsmede klantenondersteuning, is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ AND THE COMPAQ LOGO REGISTERED U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND/OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS FINANCIAL DISCUSSION CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE: DELAYS IN THE IMPLEMENTATION OF CHANGES IN DELIVERY MODELS, COMPONENT SHORTAGES, INCREASED COMPETITIVE ENVIRONMENT AND PRICING PRESSURES, DELAYS IN PRODUCT ROLLOUT SCHEDULES, SLOW ACCEPTANCE FOR NEW FORM FACTORS, CHANGES IN PRODUCT, CUSTOMER AND GEOGRAPHIC SALES MIX, EMPLOYEE RETENTION, THE FINANCIAL CONDITION OF RESELLERS, DELAYS IN NEW SYSTEMS IMPLEMENTATION, OPERATIONAL INEFFICIENCIES RELATED TO SALES CYCLES, EQUITY INVESTMENT VOLATILITY, EMERGING MARKET POLITICAL OR ECONOMIC INSTABILITY AND DISRUPTIONS RELATED TO RESTRUCTURING ACTIONS. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS IS INCLUDED IN COMPAQ'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION (SEC) FILINGS, INCLUDING THE LATEST ANNUAL REPORT ON FORM 10-K AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 565807, e-mail:
(Jeanette.dewilde@compaq.com)
Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)