Inhoud novembernummer Metalektro Profiel

Vereniging FME-CWM

In het novembernummer van Metalektro Profiel: Metaal gaat digitaal

Maurice de Hond
Zijn moeder is 84 jaar oud en sinds kort on line. Er gaat geen dag voorbij of Maurice de Hond (53) kijkt nog steeds vol bewondering naar de mogelijkheden die Internet hem biedt. De mogelijkheden van het world wide web zijn in principe eindeloos, maar De Hond ziet als hij met managers en directies praat nog steeds te vaak opgetrokken wenkbrauwen. De tijd dringt, vindt hij. "En we moeten breder denken dan alleen het nieuwe gebruiken om het oude te doen."

Integraal ontwerpen:
"Poldermodel voor de industrie"
De schotten moeten weg. Het recept voor verbetering heet integraal ontwerpen. Het resultaat? Twee keer sneller, twee keer beter en twee keer goedkoper ontwerpen, doordat schotten wegvallen. Theo Lohman, kennisontwikkelaar en toepasser van Integraal Ontwerpen (IO) legt uit wat daarvoor nodig is.

"De proefdrukmachine vertelt zelf welk onderhoud nodig is" Via Internet uitlezen van machinegegevens maakt efficiënter onderhoud mogelijk. Automatiseringsbedrijf ICT in Eindhoven en Stork Digital Imaging in Boxmeer zien vele mogelijkheden voor het project dat ze samen uitvoerden.

FME-CWM kruipt door Internet nog beter in huid ondernemer De beschikbare kennis beter delen met de leden. Dat is de missie waar FME-CWM volgens Bert Snel en Ruud IJtsma, respectievelijk ICT-Manager en bedrijfskundig adviseur, voor staat. Zij schetsen een nabije toekomst waarin FME-CWM het Internet inzet als middel om directer met en door de juiste personen te laten communiceren dan nu het geval is.

Naast het thema 'Metaal digitaal' vindt u alle achtergronden en wetenswaardigheden over de metalektro-industrie.

Metalektro Profiel 00-09

Vereniging FME-CWM
Boerhaavelaan 40 Postbus 190 2700 AD Zoetermeer Telefoon (079) 353 11 00 Telefax (079) 353 13 65 E-mail (com@fme.nl)