Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 2-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 11.00 uur
Snelheidscontrole

ELST De politie heeft gistermiddag tussen drie uur en half vijf een snelheidscontrole gehouden op de Rijksstraatweg. In totaal passeerden 732 voertuigen het controlepunt; 76 bestuurders reden harder dan de toegestane snelheid. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 92 km/h.

Zonder rijbewijs

AMERONGEN Agenten controleerden gisteravond rond half zes een auto op de Bergweg. De bestuurder, een 57-jarige man uit Rhenen, bleek geen geldig rijbewijs te hebben. Tevens was de APK-keuring van de auto vervallen. De automobilist heeft een proces-verbaal gekregen en zijn auto is weggesleept.

Fietser gewond

VEENENDAAL Een 19-jarige inwoner van Rhenen wilde gistermiddag rond kwart voor vijf met zijn vrachtauto vanuit de Gildetrom de Schans oprijden. Hierbij zag hij een 18-jarige fietser uit Veenendaal over het hoofd. De fietser liep bij de aanrijding een schaafwond aan zijn gezicht op. De vrachtwagenchauffeur heeft voor de verkeersovertreding een proces-verbaal gekregen.

Alcohol

DOORN Agenten zagen vannacht rond twaalf uur een automobilist ondanks een geslotenverklaring de Kaaplaan inrijden en vervolgens zijn auto op het trottoir parkeren. Bij het aanspreken van de bestuurder, een 29-jarige man uit Doorn, roken de agenten een sterke alcohollucht. De man blies op straat een F waaruit bleek dat hij teveel gedronken had en dus mee moest naar het politiebureau. De automobilist saboteerde op het bureau tot vijf keer toe de blaastest waarna hij elke verdere medewerking weigerde. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt en hij zal zich binnenkort voor de rechter moeten verantwoorden.