Unisys introduceert politie-informatiesysteem HOLMES 2

Datum nieuwsfeit: 02-11-2000
Persbericht

Unisys introduceert politie-informatiesysteem HOLMES 2 Oplossing voor stroomlijnen en standaardiseren informatiestromen bij politie en recherche

Amsterdam, 2 november 2000 - Unisys introduceert vandaag tijdens het Nationaal Forum Politie en Veiligheid haar modulaire politie-informatiesysteem HOLMES 2 voor de Nederlandse markt. HOLMES 2 is een compleet, landelijk inzetbare oplossing voor het beheren en analyseren van informatie, specifiek ontworpen voor opsporingstaken voor de politie. Zo kan HOLMES opsporingsgegevens van diverse onderzoeken uit het gehele land online snel met elkaar vergelijken, hulp bieden bij analyses door grafische weergave van data of helpen bij het inzetten van personeel.

HOLMES 2 is opgebouwd uit componenten die ook afzonderlijk van elkaar kunnen functioneren. Belangrijke onderdelen zijn HOLMES 2 Incident Room, een onderzoeksbeheersysteem en HOLMES 2 Casualty Bureau. Dit systeem controleert en beheert de informatievoorziening rondom calamiteiten. Beide onderdelen zijn volledig te integreren en ook de informatie is zeer eenvoudig onderling te koppelen. Wat betreft architectuur koos Unisys voor een 'best-of-breed'-aanpak met componenten van topleveranciers. HOLMES 2 heeft als technische basis een client/server-architectuur. Voor de database viel de keus op marktleider Oracle. De netwerkcommunicatie vindt plaats via TCP/IP, dat inmiddels een breed geaccepteerde standaard is geworden en dat ook garant staat voor open gebruik binnen politionele en justitiele computernetwerken.

Bij rampen komen grote hoeveelheden informatie vrij, die zorgvuldig verzameld en beheerd moeten worden. Al deze processen zijn af te handelen en te sturen met HOLMES Casualty Bureau, dat in het verlengde van Incident Room ligt. Functionaliteiten als vermisten- en slachtofferregistratie, de koppeling tussen deze bestanden en identificatie vormen een belangrijk onderdeel van deze softwareoplossing. Daarbij wordt gebruikgemaakt van dezelfde gebruikersinterface, waardoor beide oplossingen volledig uitwisselbaar zijn en waarbij ook bestanden van Incident Room benut kunnen worden.

"Politieorganisaties hebben tijdens een onderzoek naar een bepaald misdrijf steeds behoefte aan eenduidige informatie", zegt Eric-Jan Kentie, Business Manager Public Sector bij Unisys. "Op basis van HOLMES zijn alle informatiestromen en -processen transparant te sturen, te beheren en te ontsluiten. Dit proces is gebaseerd op een aantal beheersprocessen die de afzonderlijke onderdelen van het onderzoek stroomlijnen. Incident Room registreert de gegevens en maakt ze eveneens weer snel beschikbaar. Daarbij kunnen eenvoudig prioriteiten aan data worden toegekend. De hieraan gekoppelde werkstromen kunnen via de workflowmanagement-module volledig worden afgestemd op de processen binnen een specifieke organisatie, waardoor deze oplossing zowel nationaal als internationaal toepasbaar is."

Unisys heeft met HOLMES 2 een complete en verantwoorde oplossing ontwikkeld voor het beheer van informatiestromen. De oplossing wordt op dit moment door ruim 70 procent van alle politiekorpsen in Groot-Brittannie gebruikt.

Voor meer informatie over HOLMES, bezoek de volgende Website: www.unisys.nl/I600/Publi.htm

Unisys
Unisys is een bedrijf dat zich richt op het aanbieden van Electronic Business-oplossingen. Met ruim 36.000 werknemers verdeeld over 100 vestigingen ondersteunt Unisys haar klanten bij het optimaal gebruikmaken van de Internet-economie. De mensen van Unisys ontwikkelen oplossingen, services, platforms en netwerk-infrastructuren, die bedrijven en overheidsinstellingen nodig hebben om succesvol zaken te doen via het Internet. Unisys biedt een compleet portfolio aan e-@ction-oplossingen voor Electronic Business. Deze oplossingen zijn gebaseerd op de uitgebreide kennis van Unisys op het gebied van systeemintegratie, op maat gesneden en standaardoplossingen, outsourcing, Microsoft Windows NT-services, netwerkservices en merkonafhankelijk onderhoud en wereldwijde support. Daarnaast levert Unisys enterprise-class NT-servers, mainframes, middleware, software- en storage-producten. Unisys heeft voor haar oplossingen een focus op specifieke verticale marktsectoren waaronder financiële services, transport, telecommunicatie, overheid, publishing en supply chain-markten.

Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania in de Verenigde Staten. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam Zuidoost. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage: www.unisys.com of www.unisys.nl. Beleggersinformatie is te vinden op: www.unisys.com/investor.

Voor meer persinformatie of illustratiemateriaal:

Unisys Nederland NV
Erwin Zijlstra, Country Communications Manager