Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Meer geld voor evenementen en promotie gemeente Den Haag

Datum nieuwsfeit: 02-11-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Den Haag

Persberichten >>

Meer geld voor evenementen en promotie

Op initiatief van wethouder Wilbert Stolte, Promotie, stellen burgemeester en wethouders de gemeenteraad voor aan de Stichting Promotie Den Haag een bedrag van f 9,3 miljoen aan gemeentelijke subsidies voor het jaar 2001 te verstrekken. Dit is f 2,9 miljoen meer dan in 2000.

Reden hiervoor is de intensivering van het gemeentelijk toeristisch beleid, waarbij sprake is van uitbreiding en vernieuwing van activiteiten. Basis voor dit nieuwe beleid waren de sportnota Beweegredenen, het Binnenstadsplan, de nota Toerisme, het Meerjarenbeleidsplan Kunst en Cultuur 2001 - 2004 en het eigen marketingplan van de Stichting Promotie Den Haag.

In de lijst van activiteiten, die worden gesubsidieerd, komen onder meer voor Vlaggetjesdag, het Uitfestival, Concours Hippique, KoninginneNach, HaSchiBa, Binnenhoffestival, Hofzomer en Prinsjesdag.

Als uitvloeisel van de nota Toerisme zal er een forse investering plaatsvinden op het terrein van de congresacquisitie. Voorts wordt er f 200.000,- uitgetrokken voor een toeristische 4-seizoenencampagne Scheveningen Bad. Ook het budget voor de promotie van Scheveningen Haven wordt verhoogd . Dit geldt ook voor de subsidie voor de promotie van Kijkduin. De subsidie voor de Uitpost wordt in 2001 eveneens uitgebreid.

Voor de Binnnenstad komt extra geld beschikbaar voor het project Mega Moments, dat is gericht op de jeugd en tot doel heeft de Haagse binnenstad als cultuur- en uitgaansstad te promoten. De campagne Koninklijke Momenten wordt voortgezet.
De Haagse kermis wordt in 2001 niet meer gesubsidieerd, omdat de kermis een negatief saldo opleverde.

Uit de zogenoemde Toeristische Barometer blijkt dat er een sterke groei is van het toerisme naar Den Haag. Zo is het aantal hotelovernachtingen in de Haagse regio ten opzichte van 1995 met 30% gestegen en het aantal camping- en bungalow-overnachtingen zelfs met 40%. Het aantal congresdeelnemersdagen is in die periode met 21 % omhoog gegaan.
Het aantal werknemers in de toeristisch-receatieve sector is in die tijd met 12% uitgebreid.

last update: 2 november 2000 ;pag.: 4882; auteur: 77 2 november 2000 - pag. 4882 - 77

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie