VNU & Naviant richten Europees Marketing bedrijf op

VNU

Haarlem, 2 november 2000

VNU EN NAVIANT RICHTEN EUROPEES PRECISION MARKETING BEDRIJF OP

VNU maakte vandaag bekend dat Claritas, onderdeel van VNU, en Naviant Marketing Solutions, Inc., een vooraanstaande Amerikaanse leverancier van precision marketingproducten, een overeenkomst hebben getekend over de oprichting van een 50/50% joint venture, Naviant Europe.

Het nieuwe bedrijf levert informatie ten behoeve van marketing gericht op internetgebruikers. Naviant Europe verwacht vestigingen te openen in Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland.

Naviant Europe zal de krachten van twee gerenommeerde precision marketing bedrijven combineren om een databank op te bouwen met gegevens van consumenten die een aansluiting hebben op internet. Adverteerders en marketeers kunnen zich via deze databank richten op nauwkeurig vastgestelde groepen van actieve internetgebruikers. De databank van Naviant in de Verenigde Staten is gebaseerd op on line registraties van software- en hardware-producten zoals PC's. De databank is een van de grootste en snelst groeiende, met gegevens over huishoudens die actief zijn op internet. De doelstelling is om met Naviant Europe het succes van Naviant in Amerika te evenaren.

Claritas heeft in Europa een leidende positie met lifestyle databases en marketinginformatiediensten. In negen Europese landen verzamelt Claritas consumentengegevens via vragenlijsten en onderzoeken. De 500 werknemers verlenen diensten op het gebied van database marketing, list rental en micro marketing.

Naviant Marketing Solutions, Inc., een werkmaatschappij van Naviant, Inc., heeft een leidende positie als aanbieder van precision marketingmiddelen en methodes om on- en off line gegevens te integreren. Hiermee kunnen marketeers bepalen welke on line consumenten voor hen interessant zijn.