Libertel biedt GSM-dienst op cruiseschip Aurora

Datum nieuwsfeit: 02-11-2000
Bron: Libertel
Libertel

Libertel biedt dekking op cruiseschip

Maastricht, 2 november 2000 Klanten van Libertel kunnen sinds kort hun GSM-telefoon gebruiken aan boord van het cruiseschip Aurora. Als het schip binnen de normale dekkingsgebieden is, wordt gebruik gemaakt van het normale GSM-netwerk. Is het schip echter midden op de oceaan, buiten de dekkingsgebieden, dan wordt overgeschakeld naar een verbinding via een satelliet. Hier is geen speciale satelliettelefoon voor nodig, er kan gebruik gemaakt worden van een standaard GSM-toestel. Deze speciale service is het gevolg van een overeenkomst tussen Libertel en de operator Manx Telecom uit het Isle of Man.

Libertel klanten die van de dienst gebruik maken, worden afgerekend volgens het normale tarief van internationaal roamen. Dat betekent: een vast tarief voor zowel inkomende als uitgaande gesprekken. Verder geldt een minimum kostenberekening van 1 minuut; daarna berekening per seconde. Bekende Libertel-diensten als faxen, doorschakelen, nummerweergave, SMS en dataverkeer blijven gewoon beschikbaar.

Libertel N.V.
Libertel N.V. is een van de grootste mobiele telecomaanbieders in Nederland en is voor 70% eigendom van de wereldwijd opererende Vodafone Group Plc. Libertel is sinds 15 juni 1999 genoteerd aan de officiële markt van de Euronext N.V. en had eind september jl. bijna 3 miljoen aansluitingen. Libertel klanten kunnen in 107 landen bellen en gebeld worden.

Meer informatie over tarieven aan boord van het cruiseschip kunt u vinden op www.libertel.nl/roaming/landen/op065.html. Voor overige vragen kunt u contact opnemen met Libertel via: (roaming@libertel.nl).