TNO en CNG joint venture voor strategische mobile business

Datum nieuwsfeit: 02-11-2000
TNO

Nieuws@TNO

EMFORE - joint venture TNO/CMG op gebied van strategische mobile business

02-11-2000 - TNO en CMG hebben EMFORE opgericht, een joint venture op het gebied van strategische mobile business. EMFORE is een advies- en architectenbureau voor de begeleiding van organisaties die de mogelijkheden van mobiele diensten willen benutten om hun business te innoveren en zich in de markt te onderscheiden.

De komende jaren ontstaat een grote markt voor toepassingen waarbij gebruikers draadloos verbonden zijn met een dienstenleverancier (bijvoorbeeld in de financiële sector, bij de overheid, in verkeer en vervoer, maar ook in de zorgsector, het toerisme en de bouw). EMFORE kan deze businessinnovaties voor zijn klanten creëren en realiseren. De joint venture bundelt strategie, creatie, vormgeving, én de begeleiding van de realisatie. Het betreft dan zowel de bedrijfseconomische aspecten, de techniek, de gebruikersinterface als de exploitatie. Uitgangspunt voor EMFORE is de ontwikkeling van toekomstvaste, mobiele oplossingen die rekening houden met technologische en maatschappelijke ontwikkelingen.

TNO en CMG hebben besloten tot de oprichting van de joint venture vanwege hun complementaire expertise in m-business en de gemeenschappelijke ambitie om in deze markt een leidende rol te spelen. TNO zorgt voor de strategische inbreng van objectieve, lange-termijn adviezen, kennis van de telecommunicatie-ontwikkelingen, bruikbaarheid van systemen, contentmanagement, informatiebeveiliging, menselijke factoren en Interneteconomie. CMG brengt de businesskennis in, alsmede technische en marktexpertise en een pragmatische aanpak om van idee tot realisatie en exploitatie te komen. Tevens heeft CMG kennis van mobiele infrastructuren en is wereldwijd marktleider op het gebied van producten voor SMS en WAP.

EMFORE is een zelfstandige onderneming. De medewerkers opereren vanuit een eigen kennis- en relatienetwerk. Beide moedermaatschappijen hebben een aandeel van vijftig procent en voorzien de joint venture gelijkelijk van startkapitaal. EMFORE verwacht binnen twee jaar uit te groeien tot een bedrijf met twintig tot dertig hooggekwalificeerde consultants.

Nieuwsredactie, TNO

Meer informatie:

Contactpersoon:
TNO Wegwijzer,
telefoon 015 269 69 69
e-mail (infodesk@tno.nl)

Blader door het archief of vul hieronder een zoekterm in: