AND presenteert Ski Atlas op cd-rom

Datum nieuwsfeit: 03-11-2000
AND

PERSBERICHT

De AND Ski Atlas, de informatieroute naar de skipiste Rotterdam, 3 november 2000

Per 1 november introduceert AND Publishers De Officiële Nederlandse Ski Atlas 2001 op cd-rom. Naast uitgebreide informatie over de meest populaire skioorden bevat de cd-rom onder andere ook de route-informatie naar de skigebieden toe. Skiënd Nederland beschikt hiermee over een unieke cd-rom waarmee zij haar wintersportvakantie kan voorbereiden.

Ski informatie
De AND Ski Atlas 2001 is een snelle gids naar meer dan 440 populaire skigebieden in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Noorwegen, Canada en de Verenigde Staten. De gids biedt onafhankelijke informatie over onder andere het skigebied, afdalingen, skischolen, prijzen van skipassen, hotels, uitgaansgelegenheden, kindvriendelijkheid, sneeuwzekerheid en ski-, snowboard- en langlaufmogelijkheden.

Door de geavanceerde zoekmogelijkheden kan de gebruiker zijn wensen voor zijn skivakantie invoeren. De zoekopdracht resulteert in een passende locatie. Zo kan men bijvoorbeeld kiezen voor een skiplaats met een hoogteligging tussen de 1000 en 1500 meter, waar kinderski-opvang vanaf drie jaar aanwezig is en waar men maximaal 55 gulden uitgeeft voor een skipas per dag. Indien de gebruiker meer informatie wenst, kan hij een brief opvragen uit het programma in de lokale taal met het adres van de plaatselijke VVV. Om de brief te versturen hoeft hij alleen nog maar zijn NAW-gegevens en de benodigde informatie in te vullen.

De cd-rom is een opvolger van de AND Ski Atlas 2000 die vorig jaar op de markt is gebracht. De ski data, die afkomstig is van van Spalder & Norvell Jefferson, in de 2001-versie is geactualiseerd en ten opzichte van de vorige Ski Atlas is het aantal landen uitgebreid met Canada en de Verenigde Staten. Bovendien zijn internetlinks toegevoegd zodat live informatie over onder andere skigebieden direct beschikbaar is.

Routeplanner
Om de Europese vakantiebestemming te bereiken is de meest actuele routeplanner van AND geïntegreerd in de Ski Atlas. Routes van en naar de skigebieden worden berekend op basis van de AND routeplanner 2001 Europa. Zowel de routebeschrijving als routekaart kan worden afgedrukt en gemaild.

Volgens de gegevens van het CBS zijn in 1999 bijna 3.9 miljoen Nederlanders op wintersport geweest. AND verwacht met de Ski Atlas de vele wintersport liefhebbers te voorzien van onafhankelijke informatie om de ski-, snowboard- of langlaufvakantie uitgebreid te kunnen voorbereiden.

Korting bij SnowWorld
Om de koper van de AND Ski Atlas 2001 alvast een voorproefje van de skivakantie te kunnen geven, biedt AND in samenwerking met SnowWorld een korting van maximaal f30,-. Tegen inlevering van de ingesloten bon ontvangt de koper f7,50 per persoon korting op een uur pistetoegang bij SnowWorld in Zoetermeer (toegangsprijs normaal f29,50). Dit geldt voor maximaal vier personen.

Systeemeisen
De officiële en unieke Nederlandse Ski Atlas 2001 werkt op een computer die minimaal voldoet aan de volgende eisen: PC met Pentium processor, Windows 95 en hoger, 16 MB Ram, 16 bits kleuren kaart en cd-romspeler. Geluidskaart en internetaansluiting zijn aanbevolen.

Verkrijgbaar
De Ski Atlas is verkrijgbaar vanaf 1 november bij boekhandel, warenhuis computer- en platenzaak voor de adviesprijs van f49,95. De cd-rom wordt geleverd in een hardcover fullbox. ISBN 90-5649-230-6.

Informatienummer
Voor meer informatie is een algemeen nummer beschikbaar: 010 - 885 12 00.

- einde bericht -

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
AND Publishers
Arjan Spigt
Product Public Relations
T: 010 - 885 1220
F: 010 - 885 1300
E: (arjan.spigt@and.com)

AND Publishers
AND Publishers is onderdeel van AND International Publishers N.V. De moedermaatschappij is een internationale elektronische uitgever, met hoofdkantoor in Rotterdam en een notering aan de Amsterdam Exchanges. Bij AND werken meer dan 450 mensen. De publishing-tak van AND, AND Publishers, levert elektronische naslagwerken en software voor onder meer routeplanning. Zo brengt de uitgever de routeplanners AND Route 2001 Benelux, AND Route 2001 Europa, AND Route Wereld en AND Travel Assistant uit. AND Declaratie registreert de gereden kilometers. Het recreatieve segment bestaat uit de AND Ski Gids, AND Wandelroutes en AND Fietsroutes. De educatieve serie bestaat o.a. uit AND Actief Engels. In het segment naslagwerken brengt AND o.a AND Schrijfwijzer Engels, AND Vertaalwijzer en AND Schrijf en Vertaal en het Woordenboek der Nederlandsche Taal uit. Meer over AND weten? Bekijk onze site: www.and.com.