Toolex wil Electroforming Divisie aan Technotrans verkopen

Datum nieuwsfeit: 03-11-2000
PERSBERICHT

Toolex heeft de intentie om haar Electroforming Divisie aan Technotrans te verkopen.

Toolex heeft een intentieverklaring getekend met haar grootste concurrent op het gebied van electroforming voor CD en DVD Technotrans AG , voor de verkoop van de business unit Alpha Plating. Technotrans is marktleider op het gebied van randapparatuur voor productiesystemen voor print en optical storage industrie.

Toolex produceert en verkoopt net zoals Technotrans electroforming units voor de productie van stampers voor CD en DVD. Vandaag, tijdens de Optical Media Conference in New York zullen beide partijen dit nieuws bekend maken. Voor Technotrans zal dit een verdubbeling van de omzet in hun snelst groeiende sector inhouden naar een omzet van waarschijnlijk 20 miljoen EUR en een marktaandeel van meer dan 50%.

Meer dan 50% van de verkoopprijs zal betaald worden in Technotrans aandelen. Toolex heeft de intentie de gehele 'know-how' alsmede de service-activiteiten van de 300-400 reeds geïnstalleerde systemen aan Technotrans te verkopen. Toolex zal zich terug trekken uit deze bedrijfstak en zal vanaf 1 januari 2001 de producten van Technotrans ("modec.line") of de Alpha Plating producten die geproduceerd worden onder verantwoording van Technotrans bij haar klanten aanbieden.

Heinz Harling, CEO of Technotrans AG zegt: "wereldleider te zijn is in onze strategie van significant belang. Wij zijn zeer blij dat deze nog erg jonge CD/DVD divisie dit doel al heeft behaald". "Een echte win-win situatie" is, zoals Leon Giesen, CFO van Toolex International N.V. deze transactie ziet. "Toolex zal zich focussen op haar belangrijkste product activiteiten en Technotrans is de juiste partner om de electroforming divisie aan te verkopen, ook voor toekomstige technologie ontwikkelingen."

Dit persbericht bevat bepaalde verklaringen en informatie met betrekking tot de toekomstige activiteiten van Toolex International die "toekomstgericht" zijn en die gebaseerd zijn op de huidige verwachtingen van het management van Toolex en op aannames van en informatie die momenteel bekend is aan Toolex. Indien gebruikt in dit document dan zijn de woorden "vooruitlopend op...", "van mening zijn dat...", "geschat wordt dat..." en "naar verwachting..." en vergelijkbare uitdrukkingen, voor zover deze betrekking hebben op Toolex International, of het management van het bedrijf, gebruikt om aan te geven dat het hier gaat om verklaringen die "toekomstgericht zijn". Dergelijke verklaringen zijn een weergave van de huidige verwachtingen van Toolex met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen en zijn onder voorbehoud van een aantal risico's, onzekerheden en aannames. Vele factoren kunnen ertoe leiden dat de feitelijke resultaten en prestaties die expliciet of impliciet tot uitdrukking worden gebracht in dergelijke "toekomstgerichte" verklaringen, zoals, maar niet beperkt tot, veranderingen in de algemene economische en zakelijke omstandigheden, de introductie van concurrerende producten door andere bedrijven, het uitblijven van acceptatie van nieuwe producten door de beoogde doelgroepen van Toolex' International, wijzigingen in de business-strategie en verschillende andere factoren, zowel expliciet als niet genoemd in dit persbericht, wezenlijk verschillen van de in dit persbericht beschreven prestaties en resultaten. In het geval dat een of meerdere risico's of onzekerheden daadwerkelijk optreden, of indien de onderliggende aannames niet correct blijken te zijn, kunnen de feitelijke resultaten van het bedrijf aanzienlijk afwijken van de resultaten die in dit persbericht worden aangeduid met de woorden "vooruitlopend op...", "van mening zijn dat...", "geschat wordt dat..." en "naar verwachting...".

/ / / / / / / / / Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met Toolex International, tel.: +31 40 25 81 503 Lilian Stiphout