Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 3-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 10.05 uur
Winkeldieven aangehouden

WOERDEN Op donderdag 2 november zijn op het Plantsoen 4 mannen aangehouden.

Omstreeks 14.00 uur kreeg de politie de melding dat 4 mannen vanuit een auto die geparkeerd stond aan het Plantsoen steeds in koppels van twee de stad inliepen, even later terugkwamen, goederen in de auto laadden en vervolgens de stad weer ingingen. Dit zouden zij meermalen hebben herhaald.

Bij controle van de vier mannen en de betreffende auto werden goederen aangetroffen die kennelijk van diefstal afkomstig waren. De mannen, 22,25 26 en 26 jaar oud en afkomstig uit Assen, Hooghalen en Eindhoven, werden aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Uiteindelijk bekenden twee van de vier mannen winkeldiefstallen te hebben gepleegd. Zij bekenden bij twee sportwinkels en een schoenenzaak goederen te hebben weggenomen. Tegen de twee mannen is proces-verbaal opgemaakt.

Stomverbaasd

HARMELEN Op donderdag 2 november is een man van zijn mobiele telefoon beroofd.

De 20-jarige man uit Harmelen stond omstreeks 16.30 uur op de Dorpsstraat te telefoneren met zijn GSM. Achter hem kwam er een bromfiets aanrijden en de bestuurder stopte naast hem. De bestuurder pakte de GSM uit de hand van de bellende man en reed hard weg. De man in stomme verbazing achterlatend.

Op de zwarte scooter zat ook een passagier. De scooter was vermoedelijk van het merk Aprilia. Beide opzittenden waren donker gekleed en droegen helmen.

Bromfietser rijdt achter op auto

WOERDEN Op donderdag 2 november is op de Rembrandtlaan een bromfietser achter op een stilstaande auto gereden.

Omstreeks 21.30 uur reed een 15-jarige jongen uit Woerden op een bromfiets over de Rembrandtlaan, in de richting van de J. Israelslaan. Op de Rembrandtlaan had een 18-jarige automobiliste uit Woerden haar auto met brandende verlichting aan de rechterzijde van de weg geparkeerd, teneinde iemand uit te laten stappen. De bromfietser bemerkte te laat dat er een auto aan de rechterzijde van de weg stilstond. Hij remde nog wel, maar ging met de brommer onderuit en reed tegen de achterzijde van de auto.

De jongen is per ambulance overgebracht naar het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. Hij is daar met vermoedelijk een bovenarmbreuk en inwendig letsel opgenomen.

Auto rijdt de sloot in

WOERDEN Op donderdag 2 november is een auto op de Wulverhorstbaan in de sloot terecht gekomen.

Omstreeks 22.25 uur reed een 26-jarige man uit Woerden over de Wulverhorstbaan, komende uit de richting van de Europabaan en gaande in de richting van de Middelalandbaan. Door nog onbekende oorzaak kwam de man met de auto in de rechterberm, schampte daar een lantaarnpaal, kwam weer op de weg maar schoot door naar de rijstrook voor het tegemoetkomende verkeer en belandde in de linkerberm. Bij het rijden over de linkerrijstrook miste hij maar net twee tegemoetkomende auto`s.

Bij het sterk corrigeren in de linkerberm ging de auto over de kop en belandde op zijn kop in de sloot. De bestuurder kon zelf uit zijn auto klimmen. De man is met mogelijk inwendig letsel per ambulance naar het UMC vervoerd en aldaar opgenomen.

Snelheidscontroles
DISTRICT RIJN & VENEN Er is op donderdag 2 november op meerdere plaatsen in het district op snelheid gecontroleerd.

Dit gebeurde tussen 10.20 uur en 11.05 uur op de Provinciale Weg N201 in Vinkeveen. 791 bestuurders passeerden de radar. 777 bestuurders reden niet harder dan de toegestane snelheid van 80 km/h. De snelste reed met een snelheid van 122 km/h.

De radar stond tussen 10.25 uur en 11.25 uur opgesteld op de M.A. Reinaldaweg in Montfoort. 259 bestuurders hielden zich aan de maximumsnelheid van 80 km/h. 68 deden dit niet. Hiervan reed de snelste bestuurder 127 km/h.

Tussen 11.25 uur en 12.25 uur werd er op de Ingenieur Enschedeweg in Kamerik gecontroleerd. Van de 439 bestuurders, reden er 43 harder dan de toegestane snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid 110 km/h.

Op de Willeskop in Montfoort passeerden tussen 11.40 uur en 12.40 uur 458 bestuurders de controlepost. 439 bestuurders reden niet harder dan de toegestane 80 km/h. De bestuurder met de meeste haast reed 105 km/h.