BroadVision en Intel vormen strategische alliantie

Datum nieuwsfeit: 03-11-2000

BroadVision en Intel vormen strategische alliantie om de BroadVision applicatiesuite te optimaliseren voor processors van Intel

Samenwerking op het gebied van ontwikkeling, marketing en klantondersteuning

Huizen, 3 november 2000 - BroadVision en Intel hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten met als doel het ontwikkelen en marketen van oplossingen die zijn gebaseerd op de BroadVision suite van e-business-toepassingen en servers die draaien op Intel Itanium-processors. De overeenkomst is een onderstreping van het streven van beide bedrijven om kosteneffectieve e-business-oplossingen te ontwikkelen voor grote ondernemingen.

Deze samenwerking beoogt klanten oplossingen te bieden met een betere prijs/kwaliteitsverhouding dan vergelijkbare oplossingen die op andere processors draaien. Beide bedrijven dragen substantieel bij aan ontwikkeling, klantondersteuning, verkoop en marketing om te komen tot betere prestaties en technologische optimalisatie, co-marketing programma's en gezamenlijke verkoop.

Intel zal de BroadVision applicatiesuite plaatsen in haar Intel Solution Centers voor het optimaliseren van BroadVision applicaties voor Intel's huidige en toekomstige 32-bit processors. Ook zal BroadVision een versie van haar oplossing One-To-One Enterprise ontwikkelen en uitbrengen, die geschikt is voor de 64-bit Intel Itanium processor. Intel Solution Services neemt de BroadVision applicatiesuite op in haar dienstenaanbod. Beide bedrijven zullen de ondersteuning van hun gezamenlijke klanten coördineren en tevens gezamenlijke trainingen aanbieden. Het samenwerkingsprogramma is volledig ontworpen voor een eenvoudige en kosteneffectieve implementatie van BroadVision-oplossingen op servers met Intel-processors.

Gino Padua, Vice President, BroadVision Strategic Alliances: "De BroadVision-applicaties presteren reeds goed op servers met Intel-processoren. Ook de schaalbaarheid op platforms zoals Windows NT is uitstekend. De samenwerking met Intel garandeert onze klanten dat onze producten ook op de lange termijn goed zullen blijven presteren en dat waar mogelijk prestatieverbeteringen worden bereikt. We streven er voortdurend naar om geavanceerde Internet-oplossingen en gepersonaliseerde e-business-applicaties sneller en tegen lagere kosten te leveren. Klanten van elke schaalgrootte moeten uiteindelijk kunnen beschikken over de krachtige e-business-oplossingen van BroadVision, waarmee zij zelfs kunnen concurreren met de allergrootste ondernemingen."

Sean Maloney, Senior Vice President en directeur van de Sales and Marketing Group van Intel: "Succesvolle e?business staat of valt met een snelle en efficiënte klantcommunicatie en klantenservice. De e?business-applicaties van BroadVision in combinatie met processors van Intel biedt klanten een krachtige e-business-oplossing met de schaalbaarheid en de flexibiliteit die de turbulente Internet-economie vraagt."

Over Intel
Intel is 's werelds grootste chipfabrikant en een vooraanstaand producent van personal computer-, netwerk- en communicatieproducten. Meer informatie over Intel is te vinden op: www.intel.com/pressroom/.

Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) biedt een geïntegreerde suite van gebundelde applicaties voor het ondersteunen van e-commerce transacties en interactie. Grote ondernemingen en overheidsinstanties gebruiken deze applicaties voor inkoop, verkoop en informatieuitwisseling via draadloze en vaste Internet-verbindingen. De BroadVision e-commerce applicatiesuite kan de concurrentiepositie en de winstgevendheid van een organisatie verbeteren doordat het deze organisatie in staat stelt om vruchtbare relaties te leggen en te onderhouden met klanten, leveranciers en personeel. De service professionals van BroadVision, die zich gesteund weten door 100 partnerorganisaties wereldwijd, garanderen dat de implementatie van de applicaties zich vertaalt in waarde voor de klant. BroadVision ondersteunt meer dan 1.000 klanten wereldwijd vanuit kantoren in 34 landen met consultancy, training en ICT-support. BroadVision is opgericht in 1993 en ging in 1996. Het hoofdkantoor van BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor meer informatie zie: www.broadvision.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BroadVision, contactpersoon: Wouter Teijema, tel. 035 - 524 90 10, e-mail: (wouter.teijema@broadvision.com) Of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Marieke Leenhouts, tel. 023 - 568 82 08, e-mail: (mariekel@monogram.nl)