Logitech presenteert krachtige Force Feedback Joystick

Datum nieuwsfeit: 03-11-2000

Logitech presenteert krachtige Force Feedback Joystick

krachtiger, realistischer en met een stoer, compact ontwerp

Romanel-sur-Morges, Zwitserland november 2000 -- Logitech (NASDAQ:LOGIY; Zwitserland:LOGN, LOGZ), internationaal marktleider op het gebied van apparatuur die een natuurlijke, intuïtieve verbinding tot stand brengen tussen mens en informatie voor bedrijf, thuis en online, introduceert een nieuwe force feedback joystick die speciaal is ontworpen voor gamers die het beste uit hun joystick willen halen.

Bij de ontwikkeling van de nieuwe joystick WingMan Strike Force 3D is veel aandacht geschonken aan het ontwerp en met name aan de afmeting van de joystick. De huidige Force Feedback joysticks in de markt nemen nogal wat bureauruimte in beslag. De WingMan Strike Force 3D is daarom 25% kleiner dan Logitech s vorige premium force feedback joystick. Dit betekent echter niet dat er compromissen zijn gesloten ten aanzien van de effecten, want de WingMan Strike Force 3D is uitgerust met krachtige motoren. De joystick heeft tevens een verzwaarde voetplaat die voor stabiliteit tijdens het gamen zorgt. De WingMan Strike Force 3D is vanaf november verkrijgbaar voor Hfl. 279,=/ Bfr. 4.990.

Een andere unieke innovatie is de wheelknop. Deze knop is programmeerbaar zodat gamers drie functies direct binnen handbereik hebben. Zo kan met het wieltje bijvoorbeeld snel door het wapenarsenaal gescrolled worden om snel een effectief wapen te kiezen en vervolgens direct te vuren. Dankzij de draaibare stick is het eenvoudig om te navigeren en de roeren te bedienen (deze laatste functie kan ook aan de wheelknop toegewezen worden). Voor nog meer precisie kan de stick worden vastgezet. Met de twee hat-switches kunnen gamers snel diverse gezichtspunten of instrumentenpanelen kiezen. De uiterst precieze gashendel (met anti-slip ontwerp), geeft gamers de ultieme controle. WingMan Strike Force 3D heeft bovendien negen programmeerbare knoppen.

De traditionele grote omvang van Force Feedback joysticks creëerde een vraag naar nieuwe compacte en betaalbare joysticks. Logitech is de eerste fabrikant die een dergelijke joystick voor deze prijs kan aanbieden, aldus Ted M. Hoff, vice president en general manager van Logitech s Entertainment Business Unit. Logitech presenteert met trots de WingMan Strike Force 3D, een ongekend entertainment product dat de concurrentie mijlenver achterlaat, niet alleen qua design en functies, maar ook qua prijs.

De joystick wordt geleverd met de Logitech WingMan software die spelers de mogelijkheid biedt om zelf voor hun favoriete spellen functies aan knoppen toe te voegen en deze te bewaren, waarbij een shifttoetsfunctie de mogelijkheid biedt voor een dubbel gebruik van elke knop. Verder kunnen profielen van knopfuncties worden afgedrukt om snel tijdens een spel te kunnen raadplegen, terwijl nieuwe profielen van www.logitech.com kunnen worden gedownload.

De WingMan Force 3D joystick is eenvoudig te installeren en te gebruiken. De USB interface biedt plug-and-play prestaties in Microsoft Windows 98 en Windows 2000. Met de van Immersion Corporation (NASDAQ: IMMR) gepatenteerde TouchSense" technologie is force feedback beschikbaar in alle spellen die geschreven zijn met ondersteuning voor standaard force feedback joysticks. De joystick wordt geleverd met de Castrol Honda SuperBike World Champions van Midas Interactive Entertainment. Dit fraaie motorracespel combineert de spanning van wedstrijden op hoge snelheid met een prachtige spelomgeving en uitdagende force feedback.

Systeem vereisten - PC met Pentium 166 MHz of sneller, 32 MB RAM, 20 MB vrij op de harde schijf, CD-ROM speler, USB Poort en Windows 98, Windows 2000, of Windows Me. Het gebundelde spel vraagt om: Pentium 200MHz, 3D versneller, 350 MB vrij op de harde schijf, 8x CD-ROM speler, DirectSound Compatibele geluidskaart en Windows 98.

Buren opgepast!

Een stijlvol 100-Watt luidsprekersysteem maakt Logitech s speakerslijn in november compleet.

SoundMan Xtrusio DSR-100, het vlaggenschip van de SoundMan lijn, is een 100-Watt luidsprekersysteem met theaterkwaliteit digitaal surround sound voor DVD films en meer gaming realisme. Het systeem maakt gebruik van LIMAD " (Linear Magnetic Drive) technologie en genereert een fantastische geluid met een diepe, krachtige bas. Het is voor de eerste keer dat bij een PC audiosysteem de subwoofer van aluminium is gemaakt. Daardoor is het mogelijk om een perfect geluid te genereren zonder dat er concessies aan de vormgeving worden gedaan. Het Xtrusio systeem werkt ook met digitale geluidskaarten, zodat het gebruikt kan worden in combinatie met digitale audiobronnen als DVD spelers. DSR-100 zal verkrijgbaar zijn voor Hfl. 449,= / Bfr. 8.290.

De SoundTouch" afstandsbediening beschikt over een vier-kanaals volume regelaar, een aan/ uit knop, geluidssterkte indicator en aansluiting voor een hoofdtelefoon. Met de meegeleverde haken kunnen de luidsprekers eenvoudig aan de muur worden opgehangen. De SoundMan familie bestaat verder uit:

SoundMan SR-30 een 30-Watt surround-sound systeem dat een nieuwe dimensie aan het spelen van games toevoegt. Dit aantrekkelijke product heeft vier satelliet speakers, een subwoofer en een afstandsbediening. Het is verkrijgbaar voor Hfl. 219,= / Bfr. 3.990 (incl. BTW).

SoundMan S-20 - met de SoundMan S-20 kunnen gebruikers optimaal genieten van digitaal geluid via een PC. Dit uit drie onderdelen bestaande luidsprekersysteem biedt een hoge kwaliteit geluid met een strakke basweergave. Dit luidsprekersysteem is volledig geschikt voor gebruik met elke willekeurige draagbare speler. De consumentenprijs bedraagt Hfl. 139,=/ Bfr. 2.590 (incl. BTW).

SoundMan S-4 Dit stereo multimedia luidsprekersysteem biedt een helder en volledig geluidsspectrum voor het surfen op internet en het weergeven van de gebruikelijke multimedia applicaties. Het is een compact systeem in een eigentijds ontwerp met gemakkelijk bereikbare volumeregeling en aansluiting voor hoofdtelefoon. De set kost Hfl. 59,=/ Bfr. 1.190 (incl. BTW).

Alle nieuwe SoundMan luidsprekersystemen worden geleverd met de Soundmobile.comä CD-ROM zodat gebruikers direct na de installatie van de luidsprekers kunnen genieten van digitale muziek. EMusic® biedt op deze CD-ROM voor $10 aan MP3 songs, en een variëteit aan digitale muziek en multimedia software. Logitech s nieuwe SoundMan luidsprekersystemen worden aanbevolen door de volgende bedrijven op het gebied van digitale audio software: EMusic.com, MusicMatch", Kool Karaoke, MAGIX®, QSound®, en SoundJam".

Logitech

Logitech, opgericht in 1981, ontwerpt, fabriceert en distribueert human interface devices en ondersteunende software die mensen in staat stellen om Internet te verkennen en het bovendien mogelijk maken om effectiever te werken, spelen, leren en communiceren in de digitale wereld. Logitech s interface producten omvatten Internet Video camera s, aanwijsinstrumenten zoals (draadloze) muizen, toetsenborden en optische trackballs, multimedia speakers en interactieve gamesproducten als joysticks, gamepads en racesystemen.

Het operationele hoofdkantoor van Logitech bevindt zich in Silicon Valley, in Fremont, Californië terwijl regionale hoofdkantoren zijn gevestigd in Romanel, Zwitserland en in Hsinchu, Taiwan, R.O.C. Daarnaast heeft Logitech vestigingen in de belangrijkste steden van Noord-Amerika, Europa en Azië. Logitech is genoteerd aan de beurs in Zwitserland onder LOGN en LOGZ en in Noord-Amerika aan de NASDAQ onder LGOIY.

Lezersinformatie:

Nederland: + 31 (0)10-2438897