Eicon met afstand marktleider in de Benelux

Datum nieuwsfeit: 03-11-2000
Dataquest rapport: Eicon met afstand marktleider in de Benelux

ISDN-markt groeit vooralsnog sterker dan ADSL-markt

Den Haag, 3 november 2000 - Recentelijk heeft Dataquest, een onafhankelijk bedrijf voor marktanalyse, een onderzoek gedaan naar de markt voor producten voor toegang tot Internet en netwerken. Uit dit onderzoek blijkt dat Eicon Technology, gerekend naar het aantal aan eindgebruikers geleverde Basic Rate ISDN-kaarten, absolute marktleider is in de Benelux met 41,5 procent marktaandeel in Nederland en 30,8 procent in België. Ook in zeven andere Europese landen, te weten Denemarken, Finland, Rusland, Frankrijk, Noorwegen, Polen en Zweden, blijkt Eicon het grootste marktaandeel te hebben. Het gemiddelde marktaandeel in Europa bedraagt 16,7 procent.

Rob Sperrey, Sales Director Benelux: "De nieuwe cijfers van Dataquest komen voor ons niet als een verrassing. Kijken we naar de cijfers van vorig jaar en het jaar daarvoor, dan zien we een gestaag accelererende omzet en een voortdurende groei van ons marktaandeel. Opvallend vinden wij dat onze sterkste concurrenten in de Benelux niet verder komen dan de helft van ons marktaandeel."

Het Dataquest-onderzoek voorspelt dat de totale omzet voor ISDN-producten in Europa zal groeien van $ 787 miljoen in 1999 tot $ 1.156 miljard in 2002. Dat komt overeen met een stijging van het aantal verkochte producten van 5,7 miljoen naar 8,9 miljoen. Dataquest ziet de groei primair op het gebied van PC-kaarten voor toegang tot Internet (ISDN en later ADSL) en andere netwerken.

Ken Gingrich, Senior Vice President, Worldwide Sales and Marketing Operations van Eicon: "De nieuwe cijfers van Dataquest ondersteunen onze verwachting dat ISDN de komende twee jaar zal blijven groeien. ADSL zal vanaf 2002 een vlucht gaan nemen. Het is duidelijk dat consumenten en bedrijven in Europa graag investeren in ISDN, waardoor ons bedrijf in een zeer aangename positie verkeert."

Eicon is selectief in het kiezen van verkooppartners en streeft ernaar om in elke markt, de zakelijke en de particuliere, samen te werken met de best gekwalificeerde partners. Sperrey: "Partners zoals KPN in Nederland en Belgacom in België kiezen voor Eicon omdat onze producten de betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid bezitten die de consumentenmarkt vereist. Voor de zakelijke markt combineren wij zeer flexibele oplossingen met geavanceerde mogelijkheden zoals VPN's en spraak/data-integratie met een snelle en professionele productondersteuning. Door onze prestaties in beide markten hebben wij een reputatie opgebouwd, die ons in staat stelt om in sterke mate te profiteren van de voortgaande groei van de ISDN-markt. Met de lancering van de DIVA ADSL USB, de DIVA 2430 en de 2440 ADSL-routers staan wij bovendien in de startblokken om een sterke positie op de ASDL-markt te veroveren."

Over Eicon Technology Corporation
Eicon Technology Corporation is een wereldwijde leverancier van producten die toegang bieden tot Internet. Het bedrijf ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt hardware en software voor het verbinden van PC's en netwerk servers met Internet en bedrijfsnetwerken en levert media-gateways voor voice over IP (VoIP) en unified messaging (UM). De producten van Eicon worden in meer dan 80 landen verkocht via een netwerk van partners, telecommunicatiebedrijven en Original Equipment Manufacturers (OEM's). Eicon is beursgenoteerd op de Toronto Stock Exchange en wordt verhandeld onder de afkorting 'EIC'. Voor meer informatie over Eicon en haar producten zie www.eicon.com.

Voor meer informatie:
Eicon Technology, Gerthild van Kampen, Marketing Manager Benelux, tel: 070 3538212, email: (gerthild@eicon.com), of Robert de Moll, Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel: 023 5628208, email: (robertdm@monogram.nl)