HR-managers willen administratieve werkzaamheden uitbesteden

Datum nieuwsfeit: 03-11-2000

ADP NEDERLAND BV

HR-managers willen administratieve werkzaamheden graag uitbest

ADP Nederland BV:
HR-managers willen administratieve
werkzaamheden graag uitbesteden

Capelle aan den IJssel 3 november 2000 - HR-managers willen graag hun administratieve werkzaamheden uitbesteden. Deze conclusies trekt ADP Nederland BV marktleider in systemen en services voor human resource management, salarisverwerking en tijdsregistratie uit marktonderzoek. ADP reageert hiermee op het artikel dat afgelopen maandag in het Financieele Dagblad heeft gestaan.

Het artikel beschrijft dat een groep van directeuren Personeel en Organisatie het initiatief heeft genomen voor een mastersopleiding voor human resource managers. Hiermee willen zij bereiken dat HR-managers meer op strategisch niveau meedenken. ADP Nederland BV is van mening dat HR-managers niet alleen middelen maar ook tijd moet worden geboden om op strategisch niveau mee te kunnen denken.

HR-managers besteden een te groot deel van hun tijd aan administratieve taken en hebben daardoor te weinig tijd voor beleidsmatig werk (tachtig - twintig procent). De meerderheid van hen geeft aan dat het uitbesteden van administratieve werkzaamheden een oplossing is om de werkdruk af te doen nemen. Het aannemen van administratief personeel is geen oplossing. Daarvoor is de arbeidsmarkt momenteel te krap.

De markt is inmiddels ingesprongen op deze behoefte van HR-managers om de administratieve taken uit te besteden. Verschillende partijen ontwikkelen concepten die inspelen op deze vraag.

ADP Nederland BV biedt systemen en services voor human resource management en salarisverwerking en tijdregistratie. ADP Nederland BV is het grootste bedrijf in Nederland dat de verwerking van salarisgegevens en personeelsinformatie als kernactiviteiten heeft. Het bedrijf telt 476 medewerkers en heeft een omzet van 117.5 miljoen gulden. Ruim 900.000 werknemers in Nederland ontvangen maandelijks hun loonstrook van ADP Nederland BV. Het hoofdkantoor is gevestigd in Capelle aan den IJssel. Daarnaast zijn er vestigingen in Utrecht en Nijmegen. ADP Nederland BV is een dochter van het beursgenoteerde Amerikaanse moederconcern ADP, Inc. dat wereldwijd marktleider is met de verwerking van de salarissen van meer dan 29 miljoen werknemers en een omzet van 6.3 miljard dollar. Het hoofdkantoor van Automatic Data Processing, Inc. Is gevestigd in New Jersey.

Noot voor redacties