Politiebericht Brabant-Noord: 22 wapens ingeleverd

Datum nieuwsfeit: 06-11-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Boxtel 6-11-2000 Persbericht district Aa en Dommel

INBRAAK WONING, Schijndel

Afgelopen weekeind is ingebroken in een woning aan de Kortenaerstraat in Schijndel. Een schuifpui aan de achterzijde van de woning werd opengebroken. Alle kamers en kasten werden doorzocht. Een videocamera, bestek, een computer en sieraden werden gestolen.

TE VEEL GEDRONKEN, Vught

In de nacht van zondag op maandag is een 66-jarige vrouw uit Vught bekeurd. De vrouw reed met een auto terwijl ze te veel gedronken had. Ze kreeg een rijverbod en een boete van fl. 400,=. De controle vond plaats op de Bosscheweg in Vught.

In dezelfde nacht werd ook een 53-jarige man uit Vught bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel had gedronken. De man kreeg een rijverbod en ook een boete van fl. 400,=. De controle vond plaats op de Laagstraat in Vught.

INBRAAK AUTO, Schijndel

In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Chopinstraat in Schijndel. Een ruit van de auto werd vernield, waardoor men binnen kon komen. Uit de auto werd tegelzettersgereedschap gestolen.

INLEVERACTIE VUURWAPENS

Ingeleverd in kader van actie: Vuurwapens, doe ze weg of ze doen je wat:

- 9 degens en zwaarden

- 2 luchtbuksen

- 1 gasrevolver

- 1 stuk springstof

- 1 veerdrukwapen

- 1 karabijn

- 1 gas/knalpistool

- 1 revolver

- 1 pistool

- 1 namaak wapen

- 3 alarm pistolen

CONTROLE MILIEUWETGEVING, Schijndel

Door de politie, de gemeente Schijndel en de stichting Dierenbescherming is een onderzoek ingesteld bij een hondenhandelaar in Schijndel. Bij het onderzoek bleek, dat de handelaar zonder handelaarvergunning en zonder milieuvergunning voor de bedrijfsuitoefening werkte. Tegen de man is enige tijd geleden al proces-verbaal opgemaakt en is door de gemeente al bestuursdwang toegepast in verband met de hinder en overlast.

Tegen de 52-jarige hondenhandelaar is opnieuw proces-verbaal opgemaakt.

AANVULLING VEILIG WONEN

In aanvulling op het bericht dat de politie binnen het district Aa en Dommel de laatste tijd door particulieren is benaderd met vragen over activiteiten van een beveiligingsbedrijf, het volgende. Het bedrijf dat de particulieren benadert, is geen bedrijf dat is gevestigd in het gebied van het district Aa & Dommel. Van de zijde van de politie wordt geadviseerd om schriftelijk uitsluitsel te krijgen ofdat het betrokken bedrijf een erkend beveilingsbedrijf is, dat wil zeggen ofdat het bedrijf beschikt over een certificaat van het Nationaal centrum voor Preventie te Houten. Informatie over dit certificaat is op te vragen bij de preventieadviseurs van de politie Aa & Dommel, telefoon 0900-8844.