Compaq voegt 'internet-toetsen' toe aan toetsenborden

Datum nieuwsfeit: 06-11-2000

Compaq biedt extra gebruikersgemak dankzij Internet-toetsen

Gouda, 6 november 2000 - Alle Compaq Deskpro-, iPAQ- en Armada notebook-pc's zijn vanaf nu uitgerust met een toetsenbord dat een aantal extra toetsen bevat, de zogeheten Internet-toetsen. Via deze toetsen krijgen gebruikers niet alleen toegang tot het Internet, maar ook tot de website die correspondeert met desbetreffende toetsen. Compaq biedt haar zakelijke gebruikers hiermee eenvoudige toegang tot een aantal relevante sites.

Zo biedt een toets met daarop een vergrootglas toegang tot de zoekmachine van Altavista. Een andere toets brengt de gebruiker bij de site van Het Financieele Dagblad. "Het Financieele Dagblad wil ook op Internet toonaangevend zijn voor het financieel/economische nieuws," zegt Martijn Kole, verantwoordelijk voor fd.nl. "We werken graag met een bedrijf met de uitstraling van een A-merk zoals Compaq. Met deze nieuwe benadering willen we mensen naar onze site krijgen en we denken dat als ze eenmaal op onze site zijn geweest, ze de site 'bookmarken' en blijven terugkomen."

Een druk op de toets met daarop een afbeelding van een vliegtuig brengt de gebruiker bij KLM.nl, alwaar hij online zijn reis kan boeken. Hans Leijten, Marketing Manager KLM Benelux: "Dit is een leuke innovatie van Compaq en we zijn nieuwsgierig naar de mogelijkheden van dergelijke technologische ontwikkelingen voor onze klanten."

Behalve met bovenstaande partijen heeft Compaq overeenkomsten gesloten met Zibb.nl (een nieuws- en dienstenportaal voor de zakelijke gebruiker) en IDG (webwereld.nl). Fred Driessen, Operations Manager van IDG.nl: "Voor ons is dit een uitstekende gelegenheid om WebWereld als ICT-nieuwsbron bij een interessante gebruikersgroep onder de aandacht te brengen".

De iPAQ desktop-, de Armada notebook- en de Deskpro-pc's worden allen met Internet-toetsenborden geleverd. Afhankelijk van het model zijn er respectievelijk zeven, vier of acht Internet-toetsen. Desgewenst kan de gebruiker of systeembeheerder de toetsen herprogrammeren naar de site van zijn of haar keuze.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, alsmede consumenten PC's. In meer dan 200 landen verkoopt Compaq haar producten en diensten, voornamelijk aan het bedrijfsleven, consumenten, de overheid en onderwijsinstellingen.

Meer informatie over Compaq en haar producten en diensten, alsmede klantenondersteuning, is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ AND THE COMPAQ LOGO REGISTERED U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND/OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS FINANCIAL DISCUSSION CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE: DELAYS IN THE IMPLEMENTATION OF CHANGES IN DELIVERY MODELS, COMPONENT SHORTAGES, INCREASED COMPETITIVE ENVIRONMENT AND PRICING PRESSURES, DELAYS IN PRODUCT ROLLOUT SCHEDULES, SLOW ACCEPTANCE FOR NEW FORM FACTORS, CHANGES IN PRODUCT, CUSTOMER AND GEOGRAPHIC SALES MIX, EMPLOYEE RETENTION, THE FINANCIAL CONDITION OF RESELLERS, DELAYS IN NEW SYSTEMS IMPLEMENTATION, OPERATIONAL INEFFICIENCIES RELATED TO SALES CYCLES, EQUITY INVESTMENT VOLATILITY, EMERGING MARKET POLITICAL OR ECONOMIC INSTABILITY AND DISRUPTIONS RELATED TO RESTRUCTURING ACTIONS. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS IS INCLUDED IN COMPAQ'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION (SEC) FILINGS, INCLUDING THE LATEST ANNUAL REPORT ON FORM 10-K AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)