ABN AMRO introduceert nieuw Biotech Fund

Bron: ABN AMRO
ABN AMRO

ABN AMRO Bank N.V.
Press Relations (HQ 1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
2 november 2000

ABN AMRO INTRODUCEERT NIEUW BIOTECH FUND

ABN AMRO Asset Management introduceert voor particuliere beleggers het ABN AMRO Biotech Fund. De inschrijving start op 6 november 2000 en eindigt op 30 november 2000 om 16.00 uur. De uitgifteprijs is EUR 50 per participatie. Het ABN AMRO Biotech Fund wordt genoteerd aan de effectenbeurs van Luxemburg vanaf 4 december.

Het ABN AMRO Biotech Fund belegt in bedrijven en aanverwante bedrijven die een belangrijke rol spelen in de sector van de biotechnologie, zoals de ontdekking en ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen, biofarmaceutica, genentechnologie en instrumenten en technieken gerelateerd aan de biotechnologie sector. Het fonds streeft ernaar de meest kansrijke bedrijven in deze sector te selecteren. Een eigen researchteam van sectoranalisten maakt een uitgebreide analyse op basis van financiële en wetenschappelijke criteria.

Biotechnologie staat feitelijk nog in de kinderschoenen. De sector heeft nog maar een beperkt aantal commercieel aantrekkelijke vindingen op de markt gebracht. Er lopen echter diverse onderzoeksprojecten die binnenkort vruchten kunnen gaan afwerpen. De verwachtingen voor de biotechnologische sector als geheel zijn dan ook hoog gespannen.

Op korte termijn zijn aanzienlijke koersschommelingen mogelijk. Het fonds is daarom met name geschikt voor beleggers met een langetermijndoelstelling die geen moeite hebben met sterke waardeschommelingen op korte termijn.

ABN AMRO Asset Management is een van de grootste aanbieders van sectorfondsen in Nederland. In totaal beheert ABN AMRO Asset Management EUR 128 miljard. Het totaal aan sectorfondsen onder beheer bedraagt meer dan EUR 1,7 miljard.

- - - Perscontacten: Véronique Schyns, telefoon: (020) 3834483

Perscontacten: