Siemens Nederland hoofdsponsor van NOVA SMS-project

ICM 1100.134 nl

Den Haag, vrijdag 3 november 2000

Siemens Nederland hoofdsponsor van NOVA SMS-project

Op maandag 6 november start actualiteitenprogramma NOVA een proef met het versturen van de dagelijkse inhoudsopgave per SMS. Wie zich opgeeft via de NOVA-internetsite (www.nps.nl/nova) kan dagelijks tussen 18.00 en 20.00 uur de inhoudsopgave op zijn mobiele telefoon verwachten. Het SMS-project wordt gesponsord door Siemens Nederland N.V. en is voor het publiek daarom gratis. De SMS-service wordt geleverd door MINICK Nederland.

NOVA is het eerste televisieprogramma in Nederland dat op deze manier de kijkers gaat informeren. Na twee maanden evalueert NOVA de proef en bekijkt of de SMS-dienst kan worden omgezet in een permanente service aan de kijker. Het betreft een proef met een beperkt aantal mensen. Uit onderzoek onder kijkers is gebleken dat zij zich vooral over NOVA laten informeren door teletekst en door de promospots op Nederland 3. Een toenemend aantal kijkers bekijkt ook de dagelijkse aankondiging van de onderwerpen op de site van NOVA.
Met de sponsoring wil Siemens Nederland haar aanwezigheid als belangrijke speler op de markt voor mobiele communicatie benadrukken en de grote groep zakelijke gebruikers bereiken.

Inlichtingen voor de lezer:
www.nps.nl/nova

Inlichtingen voor de redactie:
Voor meer informatie over de SMS-service , Gerard Dielessen, hoofdredacteur van NOVA, tel. 035 6775264, of Paul Vloon, tel. 035 6775261

Nadere informatie over Siemens Nederland N.V.
Divisie Informatie & Communicatie mobile, afdeling Persvoorlichting, Eveline van Herpen,
Tel. 070 333 3786, mobile 06 21035522 , www.siemens.nl/mysiemens