Politiebericht Flevoland

Datum nieuwsfeit: 06-11-2000

Politiebericht Flevoland: gehele regio 6-11-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communictie, Nijland, 0320-266 825

Onduidelijk ongeval met gestolen snorfiets
EMMELOORD - Gisterochtend is rond 10.00 uur op de Dr. W.M. Verhaarlaan een gestolen snorfiets aangetroffen. Blijkbaar is de berijder van de snorfiets, na ermee tegen een paaltje te zijn gereden, er lopend vandoor gegaan. Volgens een getuige hebben de bestuurder van een witte auto en twee mevrouwen die hun hond uitlieten het ongeval zien gebeuren. In het kader van het onderzoek zou de politie graag met hen in contact komen. De snorfiets is terugbezorgd aan de eigenaar.

Bedrijfsinbraak
URK - Onbekenden hebben gisteravond, vermoedelijk met behulp van een auto, de deuren van een bedrijf aan het Nagel geforceerd, en een vijftigtal kledingstukken gestolen. De politie stelt een onderzoek in.

Onder invloed
LELYSTAD - Nadat een automobilist afgelopen nacht de politie belde en vertelde dat de automobilist voor hem nogal slingerend reed, is de getuige achter de slingerende auto aangereden terwijl hij contact bleef houden met de politie. Die heeft vervolgens in zijn woning aan de Merenlaan een 35-jarige man uit Lelystad aangehouden. Op het politiebureau blies de man 430 ug/l (bijna 1 promille). Hij is voor de nacht ingesloten en wordt vandaag verhoord.

In de rest van de Flevolandse gemeentes hebben zich sinds gisteren geen bijzonderheden voorgedaan.