Stinnes AG doet bod in contanten op Holland Chemical gestand

Bron: Holland Chemical International
Holland Chemical International

6 november 2000

Stinnes AG doet bod in contanten op Holland Chemical International onvoorwaardelijk gestand

In vervolg op de aankondiging van 4 oktober 2000 hebben Stinnes AG ("Stinnes") en Holland Chemical International NV ("HCI") vandaag bekendgemaakt dat Stinnes het voorgenomen bod in contanten op het volledige uitstaande aandelenkapitaal van HCI (het "Bod") gestand zal doen.

Om 15.00 uur (Nederlandse tijd) op 1 november 2000, de oorspronkelijke sluitingsdatum van het Bod, hadden HCI-aandeelhouders met in totaal 17.402.876 HCI-aandelen, hetgeen neerkomt op ongeveer 97,9 procent van alle uitstaande HCI-aandelen, hun aandelen aangeboden.

Stinnes verlengt het bod nu tot woensdag 15 november 2000, 17.00 uur, om de HCI-aandeelhouders die hun aandelen nog niet hebben aangeboden, de gelegenheid te geven dit alsnog te doen.

HCI-aandeelhouders die hun aandelen hebben aangeboden vóór 1 november 2000 15.00 uur zullen betaald worden op donderdag 9 november 2000. HCI-aandeelhouders die hun aandelen aanbieden ná 1 november 2000, 15.00 uur, maar vóór 15 november 2000,17.00 uur, zullen betaald worden op maandag 20 november 2000.

Stinnes is voornemens, te zijner tijd en met inachtneming van alle benodigde goedkeuringen, het verplichte overnameproces van alle dan nog uitstaande HCI-aandelen in gang te zetten en de notering van HCI aan Euronext Amsterdam te beëindigen.

Voor meer informatie kunt u de mededelingen raadplegen die door Stinnes en HCI zijn gedaan op 4 september 2000 en 4 oktober 2000, of contact opnemen met:

Stinnes HCI
Dr. Kay Baden Adrian Hol