Softwarebevers sluit distributie-overeenkomst met SPS Gensys

Datum nieuwsfeit: 06-11-2000
Persbericht

Softwarebevers sluit distributie-overeenkomst met SPS Gensys en start Remote Beheer Centrum in Weesp

Reeuwijk/Weesp, 6 november 2000 - - SPS, leverancier van remote beheerdiensten en fabrikant van de geavanceerde Gensys computerbeheerproducten, en Softwarebevers, systeemhuis in het midrange en netwerksegment, hebben een overeenkomst gesloten voor de distributie van SPS Gensys-producten. Daarnaast richt Softwarebevers een Remote Beheer Centrum in, waar de Gensys-producten de centrale monitoring- en beheerfuncties zullen verzorgen.

Al vanaf de oprichting in 1987 is Softwarebevers vanuit een technische invalshoek gegroeid via netwerkintegratie naar het bouwen van onder andere e-Business Solutions. "Een van de zaken waar wij sterk rekening mee houden is Remote Beheer. Nu moeten klanten die ondersteuning nodig hebben daar vaak zelf nog om bellen, maar door de inzet van Gensys-tools kan het omgekeerde bereikt worden. Wij signaleren mogelijke problemen dan al in een vroeg stadium en nemen zelf contact op met de klant. Dat is de aanleiding voor een hechte samenwerking met SPS Gensys", aldus directeur Frans Brouwer van Softwarebevers.

Het rekencentrum van Softwarebevers is geschikt voor Remote Beheer en Application Hosting. "Zowel functioneel als technisch beheer kan worden uitbesteed. Voor klanten betekent het dat er minder of zelfs geen eigen ICT-kennis en -beheer meer nodig is. Dat biedt niet alleen financiële voordelen maar ook flexibiliteit", stelt Frans Brouwer. Net als bij de diensten die SPS nu al biedt, voert Softwarebevers in haar Remote Beheer-omgeving de Gensys-producten. "Wij richten ons specifiek op het Remote Beheer - op basis van de Gensys-producten - voor AS/400-, NT- en Lotus Notes-omgevingen. Het beheercentrum van Softwarebevers, gebaseerd op onze diepgaande kennis van dit specifieke gebied, zetten we op in vergaande coöperatie met SPS."

"Wij verwachten natuurlijk dat Softwarebevers een groot, specifiek marktpotentieel kan benaderen, want de behoefte aan remote beheer groeit sterk. En de tools die daarbij worden ingezet, zijn de meest geavanceerde. Gensys Monitor, onder andere, is uniek omdat het als enige product voor honderd procent ontwikkeld is voor (remote) beheercenters en een oplossing biedt van pro-actief monitoring tot geautomatiseerde SLA-bewaking", stelt Marko de Jong, algemeen directeur van SPS Holding. "Beide bedrijven hebben duidelijk hun eigen doelgroepen; voor Softwarebevers specifiek de AS/400-markt en voor SPS de Unix-, Oracle-, Windows- en Progress-markt. De combinatie van deze doelgroepen en de gezamenlijke kennis kan voor huidige en toekomstige klanten alleen maar voordeel opleveren."

SPS B.V., Buitenomweg 17, Postbus 92, 2810 AB REEUWIJK. Tel.: 0182 - 30 22 22, Fax: 0182 - 30 23 23, www.sps.nl en www,gensys.nl.

Over Softwarebevers
Softwarebevers biedt haar klanten een veelzijdig dienstenpakket waaronder consultancy, het realiseren van complete netwerkinfrastucturen, internet services, de koppeling tussen netwerken, de integratie van AS/400's in PC-netwerken en geïntegreerde faxoplossingen. Maar ook softwarepakketten kunnen binnen een organisatie door Softwarebevers worden geïntegreerd en op basis van eisen en wensen wordt softwaremaatwerk geleverd. Info: www.softwarebevers.nl.

Over SPS
SPS is leverancier van remote beheerdiensten en fabrikant van geavanceerde computerbeheerproducten die onder de naam Gensys op de markt worden gebracht. Gensys producten worden ingezet in het eigen remote beheercentrum en nationaal en internationaal geleverd aan grote ondernemingen. Daarnaast levert SPS advies, technische ondersteuning en implementatiediensten op het gebied van Unix, Oracle, Progress, MS SQL en Windows NT/2000. Dit alles vanuit het hightech kantoor en Remote Beheer Centrum in Reeuwijk. Info: www.sps.nl en www.gensys.nl.

Voor redactionele informatie: Ref.: PB06/00 Influx PR, Jakob Brons, tel.: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com), of SPS B.V., Anita Bosman, tel.: 0182 - 30 2222, fax: 0182
- 30 2323.