Extra geld overheid voor technologisch samenwerkingsproject

Datum nieuwsfeit: 06-11-2000
Bron: Senter
Senter

Senter Den Haag
2500 GS Den Haag

Datum: 6 november 2000

Extra budget van NLG 21 miljoen voor technologische samenwerkingsprojecten

Voor bedrijven die samenwerken bij technologisch onderzoek komt NLG 21 miljoen extra subsidiegeld beschikbaar. Dit komt boven op het bestaande budget van NLG 30 miljoen voor de tweede indieningsperiode van de subsidieregeling Bedrijfsgerichte Technologische Samenwerkingsprojecten (BTS). Het Ministerie van Economische Zaken heeft hiertoe besloten vanwege de hoge kwaliteit van de aanvragen die zijn ingediend. Dankzij de aanvullende investering kunnen zeker 26 van de 53 indienende bedrijven van de subsidie profiteren.

De subsidieregeling BTS stimuleert technologische samenwerking tussen bedrijven en tussen bedrijven en kennisinstellingen bij innovatief onderzoek. Een adviescommissie beoordeelt subsidieaanvragen op drie criteria: de mate van technologische samenwerking, de technische innovatie en het economisch perspectief van het onderzoek.

Ieder jaar stelt het Ministerie van Economische Zaken via de BTS NLG 90 miljoen beschikbaar om technologische samenwerking tussen bedrijven bij onderzoek en ontwikkeling te stimuleren. Dit bedrag wordt gelijkmatig over drie perioden verdeeld. Jaarlijks worden door ongeveer 180 bedrijven voorstellen ingediend. Zij kunnen 37,5 procent van de kosten van het project vergoed krijgen tot een maximum van NLG 5 miljoen. In 2000 kunnen bedrijven nog tot en met 27 november subsidieaanvragen indienen voor de BTS.

Meer informatie over de BTS is te vinden op www.senter.nl/bts.

Senter is een agentschap van het Ministerie van Economische Zaken dat overheidsbeleid uitvoert op het gebied van technologie, energie, milieu, export en internationale samenwerking. Doelstelling hierbij is het duurzaam versterken van de positie van bedrijfsleven en kennisinstellingen in ons land. Voor meer informatie over de subsidie- en kredietmogelijkheden van Senter kunt u contact opnemen met het KMO-InformatieSenter, telefoon (070) 361 02 77.

Noot voor redacties