Politiebericht Friesland: diefstal vrachtwagen Bolsward

Datum nieuwsfeit: 06-11-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 6-11-2000
Politieberichten van 6/11 (07.00 t/m 13.00 uur)

Heerenveen: snelkraak
Maandag om 03.35 uur werd ingebroken in het Shell-tankstation aan de Burgemeester Falkenaweg. Met een betontegel was de ruit van de voordeur vernield. De voorraad sigaretten werd weggenomen. De grootte van de buit is niet bekend. Een onderzoek in de omgeving leverde geen resultaat op. De eigenaar, een 58-jarige inwoner van Heerenveen, heeft aangifte gedaan.

Heerenveen: onder invloed
Maandag omstreeks 05.20 uur kwam er een melding binnen dat op de Rijksweg A 7 in de richting Heerenveen een bestuurder van een personenauto slingerend reed en dat de auto twee lekke achterbanden had. Op de vluchtstrook onder Tjalleberd werd de bestuurder aan de kant gezet. De man, een 31-jarige inwoner van Heerenveen, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 240 ugl. Hij kreeg een rijverbod voor 1 uur. Tussen de bestuurder en een voor in de auto zittende man werd een samuraizwaard aangetroffen. Daar niet duidelijk was wie de eigenaar van het zwaard was, dat valt onder de Wet Wapens en Munitie, werd deze inzittende, een 23-jarige inwoner van Heerenveen, ook aangehouden. Het zwaard werd in beslag genomen. Na verhoor bleek dat het zwaard toebehoorde aan de 31-jarige bestuurder. Beide verdachten zijn na verhoor weer in vrijheid gesteld.

Bolsward: diefstal vrachtwagen
Tussen zondag 22.30 uur en maandag 00.30 uur werd vanaf een afgesloten bedrijfsterrein aan de Wymerts een truck met oplegger gestolen. Het betrof hier een truck, merk DAF, type TE 47 XS kleur wit, voorzien van het kenteken BF-VS-05, met daarachter gekoppeld een oplegger met blauwe huif. De oplegger was geladen met koffie en thee. De waarde van het ontvreemde bedraagt ongeveer 1 miljoen. Een 38-jarige inwoner van Bolsward heeft aangifte gedaan.

Heerenveen: inbraak auto
Afgelopen nacht werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Vermeerstraat. Het rechter voorportier werd opengebroken. Uit de auto werden een radio/cd-speler, een aantal cd`s en een zaklamp weggenomen. De eigenaar, een 26-jarige inwoner van Sneek, heeft aangifte gedaan.

Damwoude: inbraak school
Afgelopen weekend werd ingebroken in de school `De Wingert` aan de Thiedamaweg. Door verbreking van een uitzetraam kwam men binnen. Uit de school werden een computer en tien cd`s weggenomen. Een 52-jarige inwoner van Damwoude deed aangifte.

Sneek: inbraak container
Afgelopen weekend is ingebroken in een container die stond aan de Buitenroede. Het slot van de container werd opengebroken. Uit de container werden bouwmaterialen en gereedschap weggenomen. De goederen waren eigendom van een bedrijf uit Groningen. De waarde van het ontvreemde is niet bekend. Een 40-jarige inwoner van Middelstum heeft aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272