Cap Gemini Ernst & Young ontvangt S.W.I.F.T. accreditatie

Bron: Cap Gemini Ernst & Young

Cap Gemini Ernst & Young

Cap Gemini Ernst & Young ontvangt S.W.I.F.T. accreditatie

Utrecht, 6 november 2000 - Onlangs ontving Cap Gemini Ernst & Young het predikaat 'Provider of S.W.I.F.T. Accredited Services'. Hiermee heeft zij de erkenning van S.W.I.F.T. gekregen als deskundige partij op het gebied van S.W.I.F.T. services en betalingsverkeer. S.W.I.F.T. is de instelling die voor de bancaire wereld het berichtenverkeer voor de afwikkeling van internationale financiële transacties verzorgt. Aan moderne transactieverwerking op het gebied van betalingsverkeer en effectenhandel ligt geavanceerde technologie ten grondslag. Met de accreditatie heeft Cap Gemini Ernst & Young een 'keurmerk', waardoor banken en andere financiële instellingen een beroep op de organisatie kunnen doen voor deskundige en genormeerde ondersteuning bij de organisatie, implementatie en onderhoud van hun financiële transactieverwerking.

Het betalingsverkeer in Nederland staat aan de vooravond van belangrijke ontwikkeling-en. De maatschappelijke druk om betalingsverkeer goedkoper en sneller uit te voeren is groot. Om de Nederlandse accreditatie te verkrijgen heeft Cap Gemini Ernst & Young referenties van een aantal uiteenlopende projecten aan S.W.I.F.T. overlegd. Hiermee toonde het bedrijf haar deskundigheid op het gebied van consultancy, organisatie-inrichting, materiekennis en systeemintegratie aan, zowel in de breedte als in de diepte.

Patrik Neutjens, Senior Managing Partner Solutions van S.W.I.F.T.: "Er zijn in de wereld zo'n 15 door S.W.I.F.T. geaccrediteerde dienstverleners. De Nederlandse organisatie van Cap Gemini Ernst & Young heeft laten zien dat zij over de kennis en vaardigheden beschikt die wij verwachten van onze S.W.I.F.T. partners."

Zusterondernemingen van Cap Gemini Ernst & Young in zowel Spanje als België ontvingen eerder al de accreditatie. De accreditatie geeft Cap Gemini Ernst & Young als enige in Nederland de exclusieve toegang tot de specifieke productinformatie en tools van S.W.I.F.T. die ingezet kunnen worden bij klanten. Jaarlijks wordt de accreditatie getoetst om te zien of deze nog steeds voldoet aan de S.W.I.F.T. eisen.

Over S.W.I.F.T.
S.W.I.F.T. voorziet in een wereldwijd veilig communicatienetwerk voor meer dan 7.000 financiële instellingen in meer dan 190 landen. Klanten van S.W.I.F.T. zijn onder andere banken en effectenmakelaars. Deze instellingen vertrouwen op het netwerk van S.W.I.F.T., zodat zij hun betalingsverkeer veilig kunnen uitvoeren. Dagelijks worden er meer dan vijf miljoen berichten over het netwerk verstuurd met een waarde van miljarden guldens. De standaarden van S.W.I.F.T. zijn wereldwijd geaccepteerd als norm voor het financiële betalingsverkeer. S.W.I.F.T. is eigendom van de gezamenlijke banken.

Over Cap Gemini Ernst & Young Cap Gemini Ernst & Young is één van de grootste management- en IT-advies-organisaties ter wereld en is genoteerd aan aandelenbeurs in Parijs. Op wereldwijde schaal is de onderneming actief in management consulting en IT-dienstverlening, systeemintegratie, technologieontwikkeling, ontwerp en outsourcing. Met deze activiteiten helpt de onderneming in de nieuwe economie zowel traditionele bedrijven als 'dot-companies' voortdurend nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen. De nieuw geformeerde organisatie heeft wereldwijd meer dan 56.000 medewerkers in dienst waarvan 9.000 in de Benelux. De organisatie realiseert een omzet van 7,7 miljard euro (1999). Meer informatie over specifieke dienstverlening, kantoren en research is beschikbaar op: www.cgey.com en www.nl.cgey.com.

Noot aan de redactie

Voor meer informatie:

Cap Gemini Ernst & Young, Harriët van Splunder, Communicatie & PR Tel: 030 252 6186; e-mail: (harriet.van.splunder@capgemini.nl)