Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 7-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 09.25 uur
Rijden onder invloed

ZEIST Tijdens een controle op de Laan van Vollenhove zag de politie dinsdagnacht een bestuurder rijden waarvan het vermoeden bestond dat hij gedronken had.

Omstreeks kwart over twee hield de politie een 30-jairge inwoner van Zeist staande. Na een eerste blaastest bleek dat de man gedronken had. Op het bureau kwam uit de ademanalyse vast te staan dat hij 1,55 promille alcohol in zijn bloed had.

Na het inleveren van zijn rijbewijs en met een rijontzegging van 7 uur kon de man weer naar huis. Hij zal zich binnenkort moeten verantwoorden voor de rechter.

Gewapende overval

BUNNIK Maandagmorgen werd een bank aan de Provincialeweg overvallen door een tot nu toe onbekende man. Omstreeks kwart over negen kreeg de politie de melding dat er een overvalalarm afging bij de bank.

Ter plaatse trof de politie een aantal personeelsleden buiten de bank aan. De mensen waren bij het binnenkomen van de bank door een onbekende man gedwongen op de grond te gaan zitten. Later dwong de overvaller hen in de kelderruimte te gaan en daar te blijven zitten. Na het afgeven van hun mobiele telefoons vluchtte de overvaller met een onbekend geldbedrag.

Het is de politie nog onduidelijk hoe de overvaller al in de bank kon zijn. Door de technische Recherche wordt een onderzoek ingesteld.

Signalement van de overvaller:
Donkergetinte man, ongeveer 20 jaar. De man droeg donkere kleding, wijde broek, zwarte rugzak, witte gympen en een donkere shawl. Opvallend was dat hij zijn sokken over zijn broekspijpen droeg.

De politie is op zoek naar getuigen van deze overval. Heeft u informatie, belt u dan met de politie van het district Binnensticht, tel.: 0900 88 44.

Aanrijding letsel

BUNNIK Maandagmorgen vond op de Koningslaan een ongeval letsel plaats waarbij drie voertuigen betrokken waren.

Een 25-jarige man uit Tricht wilde met zijn vrachtwagen rechtsaf vanuit een uitrit de Koninglaan op rijden in de richting van Utrecht. Vanuit de richting Bunnik kwam op dat moment een 35-jarige vrouw uit Bunnik met haar voertuig aanrijden. Tegelijkertijd kwam in tegenovergestelde richting kwam een 31-jarige man rijden.

De chauffeur van de vrachtwagen zag dat de 35-jarige vrouw afremde om zo de vrachtwagen voor te laten gaan. Echter de 31-jarige bestuurder maakte aanstalten om door te rijden zodat de vrachtwagenchauffeur stopte.

De 31-jarige bestuurder schrok van de manoeuvre van de 25-jarige chauffeur uit Tricht en remde stevig af. Hierdoor raakte zijn auto in de slip en slingerden over een afstand van 100 meter over de weg. De rechterzijde botste tegen de voorzijde van de auto van de 35-jarige vrouw uit Bunnik. De voertuigen raakte zwaar beschadigd. Zowel de 35-jarige vrouw uit Bunnik als de 31-jarige bestuurder raakten gewond en moesten naar het ziekenhuis worden gebracht. De 31-jarige man bleek twee gebroken halswervels en diverse kneuzingen te hebben opgelopen. Het 35-jarige slachtoffer kon later op de avond met kneuzingen over haar hele lichaam naar huis. De 25-jarige vrachtwagenchauffeur bleef ongedeerd. De regionale verkeersdienst zal een onderzoek instellen naar de oorzaak van deze aanrijding.

Snelheidscontrole

ZEIST Tussen half drie en half vier werd maandagmiddag op de Oranje Nassaulaan gecontroleerd op snelheid. In totaal passeerden 564 voertuigen de radarpost. Voor 22 bestuurders schreef de politie een bekeuring uit voor te hard rijden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 79 km/u.