Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

E-mail dienstverlening Korrelatie bereikt nieuw publiek

Datum nieuwsfeit: 07-11-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

STICHTING KORRELATIE

E-mail-dienstverlening Korrelatie bereikt nieuw publiek

Utrecht, 7 november 2000

On line dienstverlening centraal tijdens jubileumviering Korrelatie E-mail-dienstverlening Korrelatie bereikt nieuw publiek

On line informatie, advies en hulp wordt in de gezondheids- en welzijnssector steeds populairder. Dat blijkt uit een onderzoek dat Korrelatie onlangs heeft gehouden onder de gebruikers van het e-mailadres (vraag@korrelatie.nl) dat begin van dit jaar werd geopend. Uit dit onderzoek komt onder meer naar voren dat mensen die nooit eerder met Korrelatie belden nu wél informatie vragen per e-mail. Mannen en jongeren maken eerder gebruik van e-mail dan van de telefoon als zij informatie, hulp of advies nodig hebben.

Korrelatie overhandigt woensdag 15 november a.s. de resultaten van dit onderzoek samen met de inleiding 'E-mail in Zorg en Welzijn' aan drs. Peter H.B. Pennekamp, directeur-generaal Welzijn & Sport van het ministerie van VWS. De bijeenkomst voor genodigden vindt plaats ter gelegenheid van het 35-jarig bestaan van Korrelatie in Media Plaza in Utrecht. Tijdens deze bijeenkomst zullen prof. ir. Roel Pieper van de leerstoel Electronic Commerce van de Universiteit Twente en directielid bij verschillende ondernemingen en Bert Mulder, directeur van de Informatie Werkplaats en adviseur op het terrein van ICT en samenleving, aandacht besteden aan de mogelijkheden die de informatietechnologie biedt voor de sector gezondheidszorg en welzijn.

In het voorjaar startte Korrelatie met het onderzoek onder de gebruikers van e-mail. Uit het onderzoek blijkt dat dit nieuwe medium de telefoon niet verdringt maar daarop juist een aanvulling vormt. 76 % van de ondervraagden maakte via e-mail voor het eerst gebruik van de dienstverlening van Korrelatie. Het publiek is tevreden. 69 procent geeft een 8 voor de aangeboden informatie en adviezen.

Beantwoorden e-mail
Korrelatie schreef de inleiding 'E-mail voor Zorg en Welzijn', een hulpmiddel voor het beantwoorden van e-mail. Via (vraag@korrelatie.nl) komen vragen terecht bij daarvoor gespecialiseerde medewerkers van Korrelatie. Zij sturen binnen twee werkdagen antwoord. Hun ervaringen met het beantwoorden van vragen zijn met een aanzet tot een methodiek verwerkt in de inleiding.

Korrelatie is van plan de dienstverlening via internet verder uit te breiden en sluit daarbij aan op het toenemend gebruik van het worldwide web. De organisatie ontwikkelde verder een training voor het beantwoorden van publieksvragen per e-mail. Zij stelt deze training naast de al bestaande telefoontraining beschikbaar aan organisaties in de sector gezondheidszorg en welzijn.

Wegwijsfunctie
In 35 jaar heeft Korrelatie zich ontwikkeld tot landelijk kenniscentrum in publieksinformatie, advies en hulp op het brede terrein van gezondheidszorg en welzijn. Korrelatie heeft een wegwijsfunctie om het publiek, die niet weet waar het met een (hulp)vraag naar toe moet, efficiënt en effectief de weg te wijzen. Aan de organisatie zijn tachtig medewerkers verbonden, waarvan dertig op oproepbasis. De medewerkers hebben een hbo of universitaire opleiding en ervaring op het gebied van gezondheidszorg en welzijn.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie