CPS Europe ontwikkelt paslezer voor ABN Amro

Datum nieuwsfeit: 07-11-2000

CPS EUROPE ONTWIKKELT PASLEZER VOOR
ABN AMRO

Vught, 7 november 2000 - CPS Europe ontwikkelt een paslezer (smartcard lezer) waarmee ABN AMRO haar cliënten de mogelijkheid biedt onafhankelijk van plaats, op een veilige manier financiële transacties uit te voeren. Het snoerloze apparaat is iets groter dan een bankpas en stelt, samen met de bancaire pas, aan de hand van een code de authenticiteit van de gebruiker en van diens transacties vast. Deze opdracht past binnen de technologische expertise van het Vughtse telecom- en internetbedrijf.

Projectmanager Multi-Channel-Platform-Security, Gerard Geurtjens, van ABN AMRO toont zich tevreden met de keuze voor de paslezer. "Het is een gebruikersvriendelijk product dat onze cliënten zeker zullen waarderen. Thuisbankieren kan op deze manier eenvoudiger en veiliger gebeuren. Vooral internetbankieren krijgt daardoor een flinke impuls." Tevredenheid heerst ook bij CPS Europe. "CPS Europe heeft met deze opdracht haar vooraanstaande positie als leverancier voor de financiële dienstverlenings-sector bewezen", aldus Cor Pijnenburg, President CPS Europe.

Elektronische beveiliging
De paslezer is een technologisch geavanceerd product dat zeer gemakkelijk is in het gebruik. De cliënt plaatst zijn bankpas, voorzien van een chip, in de paslezer en toetst zijn PIN-code in. Inmiddels heeft de bank via de telefoon of internet een cijfercombinatie aan de cliënt bekend gemaakt. Nadat deze combinatie is ingetoetst op de paslezer, berekent deze, samen met de smartcard (bankpas), een andere cijfercombinatie die wordt weergegeven op het display van de paslezer (het zogenaamde challenge-response systeem). Na ingave van deze code, op de telefoon of computer, is de financiële transactie beveiligd. De paslezer kan worden gebruikt in combinatie met bijvoorbeeld een PC, laptop of (mobiele) telefoon en zal bij e-commerce, e-banking en effectentransacties zijn waarde bewijzen.

CPS Europe BV
CPS Europe is opgericht in 1993 en ontwerpt en produceert zeer geavanceerde producten op het gebied van consumentenbeveiliging en telecommunicatie, inclusief smartcard telefoons, smartcard readers en Internet schermtelefoons. Het bedrijf ondersteunt telefonie, Internet, thuisbankieren en smartcard toepassingen en creëert daarmee unieke productoplossingen. De producten van CPS Europe bieden service providers uitzonderlijke mogelijkheden om e-commerce een extra impuls te geven, zowel kwalitatief als kwantitatief. Het bedrijf brengt innovatieve producten op de markt die worden gekenmerkt door een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding en die zich onderscheiden van de producten van de concurrentie door het toegepaste design en de bijbehorende kostprijs. CPS Europe maakt deel uit van Pijnenburg Beheer, een holding waar ook Hagenuk CPS GmbH, Hagenuk CPS Inc., Pijnenburg Customs Chips, Pijnenburg Heating Controls, Pijnenburg Securealink, CPS Broadcast Products en CPS Asia deel van uitmaken.

World Wide Web: Persberichten, productgegevens en andere informatie over CPS Europe B.V. vindt u op het Internet. Ga naar http://www.cps-europe.nl voor meer informatie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Mevr. Sandra van den Hof
Fax: +31 (0) 73 684 8500