Norton Antivirus Corporate Edition 7.5 van Symantec

Datum nieuwsfeit: 07-11-2000
SYMANTEC INTRODUCEERT NORTON ANTIVIRUS CORPORATE EDITION 7.5 MET DIGITAL IMMUNE SYSTEM

Symantec

Digital Immune System automatiseert virusbescherming van bedrijfsnetwerken

Leiden, 7 november 2000 -

Symantec, marktleider in Internetbeveiliging, introduceert Norton AntiVirus Corporate Edition 7.5 voor bescherming van bedrijfsnetwerken op het niveau van desktop PCs en servers. Deze nieuwste release is voor het eerst uitgerust met het Digital Immune System (DIS). Door de toevoeging van DIS beschikken gebruikers van Norton AntiVirus Corporate Edition 7.5 nu over over volledig geautomatiseerde anti-virusbeveiliging en een aanzienlijk langere operationele tijd van hun netwerken. DIS biedt automatische detectie van mogelijke virusbesmettingen van het bedrijfsnetwerk en zorgt vervolgens direct voor een passende remedie. Norton AntiVirus Corporate Edition 7.5 is een kernonderdeel van Symantec Enterprise Security, de complete Internetbeveiligingsoplossing van Symantec voor bedrijfs- netwerken.

Norton AntiVirus Corporate Edition 7.5 is het enige anti-virusproduct dat een volledig geautomatiseerde technologie voor virusbescherming bevat. Die technologie is onderdeel van het Digital Immune System (DIS) van Symantec. DIS is gebaseerd op een geavanceerde back-end infrastructuur. Daarmee kunnen bedrijven hun netwerken optimaal beveiligen. Dankzij DIS zijn bedrijfsnetwerken langer operationeel. DIS treedt namelijk direct en automatisch in werking als het een mogelijke virusbemsetting op het bedrijfsnetwerk detecteert. In dat geval biedt DIS zelf een remedie aan voor besmette PCs of (delen van) het netwerk. Hierdoor is het persoonlijk ingrijpen door een systeembeheerder niet langer nodig. Voorts nemen met Norton AntiVirus 7.5 bandbreedteproblemen af. Deze problemen kunnen zich voordoen als een groot aantal gebruikers geïnfecteerde bestanden tracht te versturen.

Norton AntiVirus Corporate Edition 7.5 bevat diverse nieuwe features die het beheer vereenvoudigen:

* Scan & Deliver is een van de onderdelen van DIS. Scan & Deliver biedt nu de mogelijkheid geïnfecteerde bestanden via het Internet, in plaats van per e-mail, naar Symantec te sturen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van HTTPS. Internet Scan & Deliver heeft als voordeel dat geïnfecteerde bestanden sneller worden verstuurd, de responstijd op mogelijke virussen daalt en de veiligheid van het netwerk toeneemt.

* Bedrijven kunnen door Web-based installation support hun klanten wijzen op een interne Internetserver en de software downloaden. Bedrijven hoeven hiervoor niet langer een beroep te doen op login scripts of distributietools van derden. Ook kunnen downloads die worden onderbroken doordat de verbinding met de Internet Webserver wegvalt, moeiteloos worden vervolgd.

* Systeembeheerders kunnen met de functie Alert Forwarding (doorschakeling van alarmsignalen) clientinstellingen configureren en vergrendelen op computers of laptops van mobiele gebruikers. Ook kunnen zij gecentraliseerde alarmkennisgeving configureren voor clients die niet worden beheerd door de centrale console.
* Virus Definition Rollback biedt beheerders de mogelijkheid om vanaf één centrale locatie naar een eerdere reeks virusdefinities terug te gaan. Beheerders kunnen gemiste activiteiten tevens opnieuw initialiseren, zoals een geplande virusscan. Zo kan optimale virusbescherming worden gegarandeerd.
* Support Node, een HTML-viewer met een live link naar Symantec Support, geeft systeembeheerders toegang tot onderhouds- en ondersteuningsinformatie. Hiervoor hoeven zij hun consoles niet te verlaten.

* Symantec System Center is een gebruiksvriendelijke gecentraliseerde console voor bedrijven die de computers van hun klanten moeten beschermen, beheersen en monitoren vanaf één console. Systeembeheerders kunnen gebruiksnormen instellen en gebruiksmogelijkheden vergrendelen, om te garanderen dat de gebruikers te allen tijde volledig worden beschermd.
* De NAVEX-technologie maximaliseert de beschikbare systeemtijd en minimaliseert de totale kosten door een gemeenschappelijke en uitbreidbare scanning- en herstel-engine te creëren op verschillende niveaus - zoals Windows 9x, Windows NT en Windows 2000 -. Hierdoor is het niet langer nodig de software opnieuw op te starten of te installeren.

Beschikbaarheid

Symantecs Norton AntiVirus Corporate Edition 7.5 biedt op verschillende lagen bescherming voor Windows 2000/9x, Windows NT/2000 workstation en server, NetWare en Windows 3.x/DOS.

Distributeurs van Symantec in Nederland zijn Ingram Micro, Tech Data, Kenfil en A-line. Informatie over verkooppunten is te vinden op de website: www.symantec.com/region/nl/purchase/retail.html Telefonische informatie voor gebruikers: Symantec Customer Service: 020-504 0565.

Over Symantec Enterprise Security

Met de Internetbeveiligingsoplossing Symantec Enterprise Security kunnen bedrijven de volledige beveiligingslevenscyclus van hun IT-omgeving beheren, van evaluatie en planning tot implementatie en controle.

Symantec

Symantec, internationaal marktleider op het gebied van Internet beveiligings- technologie, levert aan bedrijven en consumenten een brede reeks software-oplossingen op het gebied van content- en netwerkbeveiliging. Symantec is op de zakelijke markt toonaangevend leverancier op het gebied van virusbescherming, filtertechnologieën voor Internet en e-mail-inhoud, en risk management en detectietechnologieën voor netwerkbeveiliging. Op de consumentenmarkt is Symantec bekend van de producten die onder de naam Norton worden aangeboden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Cupertino, Californië en het bedrijf heeft vestigingen in meer dan 24 landen. Het Europese hoofdkantoor, het Symantec Benelux kantoor, het Symantec AntiVirus Research Center (SARC) en de afdeling technical support zijn gevestigd in Leiden. Symantec is sinds 1989 op de beurs genoteerd. De aandelen worden verhandeld op het Nasdaq National Market System onder het symbool SYMC.Meer informatie over Symantec en haar producten (met de mogelijkheid om direct aan te schaffen) is te vinden op de website: www.symantec.com

- einde persbericht -

Noot voor redacties