Leekster en Tolberter ondernemers presenteren zich

Datum nieuwsfeit: 07-11-2000

Leekster en Tolberter ondernemers presenteren zich op Promotiedagen

Tal van bedrijven uit Leek en Tolbert presenteren zich op 7 en 8 november tijdens de Promotiedagen voor het bedrijfsleven Noord-Nederland in de Martinihal Groningen. Het gros van deze ondernemers heeft de gezamenlijke aanpak hoog in het vaandel, zodat er een Leek-Tolbert-plein is gevormd. Deze gezamenlijke aanpak van de Handelsvereniging tolbert en de Bedrijvenvereniging Leek wordt ondersteund door de gemeente.

Een aanpak die al verschillende jaren uitstekend werkt. In totaal 16 bedrijven zullen zich dit jaar afzonderlijk, maar toch ook gezamenlijk presenteren. Het betreft hier de volgende bedrijven: Smilda &Zn. b.v., TCT A-POORT, de gemeente Leek, Th.v.d. Laan onroerend goed, Kooiker schilders, Rejovorm, Vermeer Infrastructuur b.v. Novatec, Nivam, Siersma/Kobus, Stroop Raadgevend ingenieursbureau, Albert Slotema bestratingen, Score BV, Sicco Cazemier Licht, Beeld en Geluid, de Ceremoniemeester en Adante IT Consult. Alle bedrijven zijn lid van de Handelsvereniging Tolbert of de Bedrijvenvereniging Leek. Andere Leekster bedrijven kiezen er voor om elders een stand te hebben, een voorbeeld hiervan is Buursema Schilders.

Sinds 1995 is er deze succesvolle presentatie van de gemeente in het Leek-Tolbert-plein. Met behulp van bijdragen van de deelnemers, de gemeente en de beide betrokken bedrijvenverenigingen is er een fraai pleinconcept ontwikkeld. "deze beurs werken we met een plein waarin de stands een eenheid vormen", vertelt Klaas de Jong die zich namens de Bedrijvenvereniging Leek met de organisatie bezig houdt. "De kleurstelling is nu door het gehele plein doorgetrokken, waardoor de stands van individuele bedrijven ook bij het geheel betrokken raken. Verder heeft het hele plein een direct herkenbaar uiterlijk met kolommen en grote banieren aan het plafond. De bezoeker stapt even uit de beurs in een andere wereld en dat is het plein Leek-Tolbert.

De belangstelling voor deze beurs is bij het bedrijfsleven erg groot. De bedrijven hopen zich dan ook met succes te kunnen profileren, en op de ervaringen van voorgaande jaren gelet zullen ze daarin zeker slagen. "Bedrijven die zich in 2001 ook graag op het Plein Leek-Tolbert willen presenteren moeten op zeer korte termijn contact met mij (Klaas de Jong Rejovorm 0594 516640) of Jaap Koster (TCT A-POORT 0594-515782) opnemen. Uiteraard moet men wel lid zijn van de Handelsvereniging Tolbert of de Bedrijvenvereniging Leek.