Buhrmann gaat overleggen met vakorganisaties ivm overnamebod

Datum nieuwsfeit: 07-11-2000
Bron: Buhrmann

Datum7 november 2000
Nummer027

BUHRMANN GAAT OVERLEGGEN MET VAKORGANISATIES

Naar aanleiding van de bekendmaking op 1 november jongstleden dat Buhrmann NV overweegt een openbaar bod uit te brengen op alle uitstaande aandelen Koninklijke Ahrend NV en Samas-Groep NV, heeft gisteren overleg plaatsgevonden tussen het bestuur van Buhrmann en de besturen van Ahrend en Samas.

In dit overleg hebben de besturen van Ahrend en Samas aan Buhrmann gevraagd om eenzijdig een zogeheten "stand still" van zes weken in acht te nemen. Buhrmann zou in die periode geen verdere stappen mogen ondernemen. Voor Ahrend en Samas zouden in die periode geen beperkingen gelden. Buhrmann kan zich in de aard van dit arrangement niet vinden en is van mening dat alle betrokkenen hierdoor te lang in onzekerheid zouden worden gelaten.

Buhrmann heeft Ahrend en Samas laten weten wel akkoord te kunnen gaan met een bedenktijd van nog één week ter voorbereiding op verder overleg. Dit bleek evenwel niet acceptabel voor de besturen van Ahrend en Samas.

Buhrmann zal nu eerst in overleg treden met de betrokken vakorganisaties en zich daarna beraden over een definitief standpunt ten aanzien van het overwogen bod op alle uitstaande aandelen Koninklijke Ahrend NV en Samas-Groep NV.

Noot voor redacties