Hans Wiegel President Commissaris Explainer DC

Hans Wiegel President Commissaris Explainer DC
EXPLAINER DC INSTALLEERT RAAD VAN COMMISSARISSEN

Amsterdam, 7 november 2000 - Explainer DC (www.explainerdc.com

heeft vandaag haar nieuwe Raad van Commissarissen geïnstalleerd. Hans Wiegel, ex-senator voor de VVD in de Eerste Kamer en oud Commissaris der Koningin in Friesland, is benoemd tot President-Commissaris.

De Raad van Commissarissen van Explainer DC bestaat verder uit: Dr. Marius Jonkhart, Cees van Steijn en Fred Minken. Samen met Wiegel zal hun voornaamste taak zijn om de directie van Explainer DC te adviseren en te ondersteunen met hun brede kennis en netwerk.

Hans Wiegel was na een eerste kennismaking meteen gegrepen door het enthousiasme van Explainer DC: "Een gezond groeiende groep jonge mensen die niet alleen een indrukwekkende klantenlijst en een uitstekend portfolio hebben maar ook gewoon serieus met business bezig zijn." En over zijn rol binnen Explainer DC: "Hun realisme, gecombineerd met hun enthousiasme en kennis van zaken heeft me overtuigd dat dit een van de belangrijke spelers wordt in de 'nieuwe economie'. Een partij waarbij ik me graag aansluit!"

"Met Wiegel als President Commissaris, sterk aangevuld door Jonkhart, Van Steijn en Minken, kunnen we die positie als een van de belangrijkste partijen ook waar gaan maken", vult Ronnie Overgoor, directeur van Explainer DC aan.

Rol Raad van Commissarissen
De Raad van Commissarissen zal zich binnen Explainer DC ook daadwerkelijk bezighouden met het beleid. "Als je dergelijke topmensen binnenhaalt moet je niet alleen gebruik maken van hun netwerk maar met name ook van hun expertise", aldus Overgoor. "Onze Raad zal nauw betrokken zijn bij de organisatie en beleidsvoering en er mede voor zorgen dat Explainer DC op een gezonde manier haar positie als key-player behoudt", legt zijn partner Stef Heutink verder uit.

Achtergronden Raad van Commissarissen
President Commissaris Hans Wiegel
Ex-senator voor de VVD in de Eerste Kamer en oud Commissaris der Koningin in Friesland. Op dit moment onder andere Voorzitter van de Zorgverzekeraars.

Commissaris Dr Marius Jonkhart
Voorheen voorzitter en algemeen directeur van De Nationale Investeringsbank N.V. in Den Haag. Momenteel lid van de raad van bestuur van het Nederlands Omroepproductie Bedrijf (NOB) en functionerend als zelfstandig financieel adviseur.

Commissaris Cees van Steijn, MBA
Voorheen onder andere algemeen directeur bij Meulenhoff Educatief B.V. te Amsterdam. Tegenwoordig functionerend als zelfstandig interim manager.

Commissaris Fred Minken
CEO van RAI Group Amsterdam.

Over Explainer DC
Explainer DC is een bureau voor consultancy en creatie van e-business concepten. Explainer DC bestaat uit ruim 60 professionals die met de klant samenwerken in het benutten van nieuwe kansen. Explainer DC vertaalt producten of diensten naar het web met de identiteit, betrouwbaarheid en continuïteit die nodig zijn om te slagen. Explainer DC bezit de expertise om business te vertalen naar e-business en werkt of heeft gewerkt voor klanten als Vendex KBB, Daimler-Chrysler, VNU, Elsevier, Ford Nederland, Roche, Bank of Scotland, Stichting S.O.A. Bestrijding, Keesing International Publishers B.V., VVD en RAI Group.

Of ga naar: www.explainerdc.com

Voor meer informatie (niet ter publicatie)

Explainer DC / Shandwick International Nederland
Walter Hueber