Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 08-11-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 8-11-2000 Persbericht district Den Bosch

MILIEUCONTROLE (Vlijmen)

Dinsdagmiddag heeft de unit milieu van de districtsrecherche Den Bosch op Rijksweg A59 in Vlijmen een controle gehouden op het CFK-besluit. Bij de controles zij vrachtwagens met koel/vriesinstallaties gecontroleerd. In één geval werd een kleine administratieve overtreding geconstateerd., verder bleek alles in orde.

15-JARIGE INBREKER AANGEHOUDEN (Drunen)

Dinsdagmiddag is in een woning aan de Werf in Drunen een 15-jarige inwoner uit die plaats aangetroffen. De jongen was volgens een getuige via het balkon de woning binnengegaan. Bij zijn aanhouding verklaarde de jongen dat hij in de woning een versterker moest repareren. Omdat de bewoner niet thuis was, betrad hij de woning op deze onorthodoxe wijze.

WONINGINBRAAK (s-Hertogenbosch)

Dinsdag is ingebroken in een woning aan de Admiraliteitslaan in s-Hertogenbosch. Uit het pand zijn sieraden weggenomen.

ALCOMOBILIST RIJDT MET ONGELDIG RIJBEWIJS (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is op de Zuid Willemsvaart in s-Hertogenbosch een 29-jarige inwoner uit Engelen betrapt op het rijden onder invloed met een ongeldig verklaard rijbewijs. De man viel op omdat hij in het donker zonder licht reed. Bij zijn aanhouding bleek dat het rijbewijs van de man ongeldig was verklaard wegens eerder rijden onder invloed. Tegen de man is wederom proces-verbaal opgemaakt. Zijn auto is aan het bureau gestald.

VERLOSKUNDIGE BEDREIGD IN PRAKTIJK (s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is een 51-jarige verloskundige in haar praktijk in s-Hertogenbosch - Zuid bedreigd door de echtgenoot van een patiente. De man vond dat hij te lang moest wachten. In verband met een bevalling werd de verloskundige tijdens het spreekuur weggeroepen. Middels een gastvrouw zijn de wachtende patienten daarvan op de hoogte gesteld. Ongeveer drie kwartier later ging de verloskundige weer verder met het spreekuur. Toen zij een patient binnen wilde roepen werd de echtgenoot van een andere patiente boos en bedreigde de verloskundige verbaal en probeerde haar te slaan. De politie onderzoekt de zaak.

CONTROLE VOLGEN VERPLICHTE RIJRICHTING (s-Hertogenbosch)

Donderdagavond zijn bij een controle op het volgen van de verplichte rijrichting op de Maastrichtseweg terhoogte van Sluis 0 in s-Hertogenbosch 24 automobilisten bekeurd. De overtreders reden in de richting van de Hekellaan, terwijl zij volgens de bebording de Oostwal op moeten rijden.

INBRAAK IN HEDEL MET GESTOLEN AUTO (s-Hertogenbosch)

Van dinsdag op woensdag is vanaf de Eerste Donk in s-Hertogenbosch een grijze Opel Kadett ontvreemd. De auto is diezelfde nacht gebruikt bij een bedrijfsinbraak in Hedel.

GEHANDICAPTE MAN ERNSTIG ONTHAND DOOR DIEFSTAL COMMUNICATOR (s-Hertogenbosch)

Een 32-jarige meervoudig gehandicapte Bosschenaar is sinds gisteren ernstig onthand door de diefstal van een communicator uit de auto van zijn moeder aan de Rompertpassage in s-Hertogenbosch. Het apparaat is van elementair belang voor de communicatie van de Bosschenaar met zijn omgeving.De vrouw parkeerde gisteren haar donkerblauwe Volkswagen Polo bij de Rompertpassage. Toen de vrouw na het doen van boodschappen terug kwam, bleek er in haar auto te zijn ingebroken.Vanaf de achterbank is een zogenaamde communicator ontvreemd.Het betreft een apparaat in gebruik bij autistische/dove mensen, dat er uit ziet als een soort kleine laptop van ongeveer 10 cm bij 20 cm groot. Het apparaat is crèmekleurig, merk Canon, type CC-7P en was opgeborgen in een zwarte hoes.De 32-jarige meervoudig gehandicapte man is voor het contact met anderen voor een groot gedeelte afhankelijk van het apparaat en is door zijn handicap zeer gehecht en vertrouwd met dit specifieke apparaat.De politie gaat er vanuit dat de auto-inbreker het apparaat voor een laptop heeft aangezien. Het apparaat is echter voor mensen zonder een handicap waardeloos. De politie verzoekt de dader of de eventuele vinder van de communicator contact op te nemen met de politie of de media, zodat het apparaat kan worden terugbezorgd bij de eigenaar.