Uitgifte preferente aandelen Samas-Groep NV

Bron: Samas-Groep NV

8 november 2000

Uitgifte preferente aandelen Samas-Groep NV

Baarn - De Raad van Bestuur van Samas-Groep NV deelt mee dat de te Utrecht gevestigde stichting "Stichting SAMAS" op 8 november 2000 heeft besloten haar recht tot het nemen van preferente aandelen in Samas, uit te oefenen. Per 8 november 2000 zijn bij Stichting SAMAS 18.634.465 preferente aandelen Samas geplaatst. De uitgegeven preferente aandelen zijn elk nominaal groot NLG2,00 en luiden op naam. De uitgifte is geschied a pari onder de verplichting tot storting in geld van 25% van de nominale waarde. Stichting SAMAS bezit na deze uitgifte circa 49.7% in het totale uitstaande aandelenkapitaal van de vennootschap.

Stichting SAMAS heeft medegedeeld dat het voorgenomen bod van Buhrmann op de certificaten van aandelen Samas aanleiding is geweest tot het uitoefenen van het recht om preferente aandelen Samas te nemen. Stichting SAMAS heeft overwogen dat het voorgenomen bod van Buhrmann zonder enig overleg met de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen van Samas is aangekondigd. Voorts heeft zij overwogen dat het bod het fusieproces tussen Samas en Ahrend doorkruist en niet op voorhand in het belang van de onderneming van Samas kan worden geacht, nu Buhrmann heeft aangekondigd 2/3 van de activiteiten van Samas af te stoten. Stichting SAMAS is van oordeel dat het Bestuur van Samas in de gelegenheid behoort te worden gesteld in alle zorgvuldigheid de belangen van alle betrokkenen binnen Samas en de met haar verbonden ondernemingen af te wegen. In een gesprek tussen het bestuur van Samas en de Voorzitter van de Raad van Bestuur van Buhrmann heeft Samas verzocht in de gelegenheid te worden gesteld zich zorgvuldig over het bod van Buhrmann te kunnen beraden. Buhrmann heeft dit verzoek afgewezen.

De preferente aandelen hebben direct na uitgifte stemrecht. De preferente aandelen zijn cumulatief deelgerechtigd in de winst. De aandelen zijn pro rata deelgerechtigd in de winst over het jaar 2000.

Voor de goede orde wordt opgemerkt dat dit bericht niet een openbaarmaking is van een door STE gecontroleerde WMZ-melding en dat voor WMZ-meldingen de door STE verzorgde publicaties dienen te worden gevolgd.

Raad van Bestuur

Voor meer informatie: