Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 8-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 09.20 uur
Oprollen hennepkwekerij

AMERSFOORT Naar aanleiding van klachten over stank uit de buurt heeft de politie een onderzoek ingesteld naar een woning aan de Van Brakelstraat. In de woning bleek niemand aanwezig te zijn. De politie heeft op last van de rechter commissaris de deur opengebroken en een onderzoek in de woning ingesteld.

In een slaapkamer werd een hennepkwekerij aangetroffen. De in totaal 104 hennepplanten en professionele apparatuur werd in beslag genomen. De 32-jarige eigenaar van de woning zal op het bureau worden ontboden.

Aanrijding

AMERSFOORT Dinsdagmiddag kreeg de politie een melding dat een automobilist op een fietser zou hebben ingereden. Ter plaatse trof de politie op de Sint Andriesstraat een bestelauto in de struiken aan. Onder de voorwielen van de bus lag een fiets.

Een 50-jarige man uit Amersfoort verklaarde aan de politie dat hij zojuist een kleine aanrijding met de bestelauto had gehad. Om even een rustig plekje te vinden en de aanrijding te regelen was de man een stukje verder gefietst. De 21-jarige bestuurder van de bestelauto dacht op zijn beurt dat de man wilde vluchten en reed achter de fietser aan.

De 50-jarige fietser dacht dat de bestuurder hem wilde overrijden en probeerde zich in veiligheid te brengen door achter een boom in de struiken te gaan staan. De bestuurder van de bestelauto reed achter de man aan de struiken in.

Uiteindelijk hebben de mannen de ruzie bijgelegd en zijn huiswaarts gegaan. De 50-jarige man uit Amersfoort moest voor zijn enkel behandeld worden door zijn huisarts.