Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 8-11-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 10.00 uur
Fietser aangereden

GROENEKAN - Op maandag 7 november omstreeks 14.30 uur reed een 60-jarige automobiliste uit Zeist over de Nieuwe Weteringseweg in Groenekan. Nadat zij verkeerd was gereden keerde zij haar voertuig en zag een fietser, een 15-jarig meisje uit Maartensdijk, over het hoofd. Het meisje werd geschept en verbrijzelde met haar lichaam de voorruit van de auto. Zij werd met onbekend letsel overgebracht naar het AZU.

Ongeval met letsel

DEN DOLDER Op maandag 7 november omstreeks 18.00 uur vond er een kop-staartaanrijding plaats op de Soestdijkerweg. Toen de politie ter plaatse kwam roken de agenten dat de bestuurder van het voorste voertuig alcohol had gebruikt. Na de eerste blaastest was er voldoende reden om de 68-jarige man uit Soesterberg aan te houden en over te brengen naar het bureau. Daar bleek na de ademanalyse dat hij 0,95 promille in zijn bloed had. Deze bestuurder werd een rijverbod opgelegd van 3 uur en een boete van Fl. 700, - . De 41-jarige man uit Bilthoven, bestuurder van het tweede voertuig, klaagde over pijn aan zijn borst en een stijve nek. Een ter plaatse geroepen ambulance heeft de man voor verder onderzoek naar het Diaconessen Ziekenhuis overgebracht.

Rijden onder invloed

BUNNIK Een 27-jarige automobilist uit Utrecht raakte vanmorgen vroeg, dinsdag 8 november, op de Schoudermantel betrokken bij een eenzijdig ongeval. De ter plaatse gekomen politieagenten roken een alcohollucht bij de man. De uitslag van de blaastest was er de reden van om de man aan te houden en over te brengen naar het bureau. De ademanalyse wees uit dat hij een alcoholpercentage had van 0,95 promille. De Utrechter kreeg een rijverbod van 3 uur opgelegd en een boete van Fl. 700, - .

Snelheidscontrole

DRIEBERGEN-RIJSENBURG Gisterenmiddag heeft de politie op de Hoofdstraat tussen 14.30 15.30 uur een snelheidscontrole gehouden. Aantal gemeten voertuigen bedroeg 982, waarvan 11 bestuurders de toegestane snelheid van 50 km p/u overtraden. 8 Bestuurder werden direct staande gehouden en ontvingen een proces-verbaal. De overige 3 automobilisten krijgen de bekeuring thuis gestuurd.