Cc-markets gaat van start met afwikkeling van transacties

Datum nieuwsfeit: 08-11-2000
BASF

cc-markets gaat van start

De elektronische B2B-marktplaats voor technische goederen en diensten, cc-markets, is als zelfstandige onderneming begonnen met de afwikkeling van transacties.

Naast de oprichters van cc-markets, BASF, Degussa-Hüls, Henkel en SAP, zullen in de toekomst minstens tien andere bedrijven deelnemen. De toekomstige vennoten vertegenwoordigen een doorsnee van kopers en verkopers uit verschillende branches. Gezamenlijk investeren de deelnemende bedrijven een bedrag van 40 miljoen euro voor de opbouw van de onderneming.

Voornaamste doel van cc-markets is om de inkoop- en de toeleveringsprocessen efficiënter vorm te geven. Breed uitgewaaierde kennis van branches, technische en logistieke kennis, zoals de E-Commerce ervaring van de oprichtende bedrijven, zorgen voor een solide fundament. Het grootste voordeel van cc-markets is de efficiënt geïntegreerde afwikkeling van transacties tussen zakenpartners. De Online-Marktplaats biedt elektronische ondersteuning voor de complete inkoopcyclus op basis van catalogi en contracten van het uitzoeken van producten en het geven van de opdracht tot de factuur. Bovendien worden de afzonderlijke processen volledig in de bedrijfseconomische systemen van de deelnemende kopers en verkopers geïntegreerd.

De innovatieve marktplaatstechnologie van cc-markets is afkomstig van SAP Markets en Commerce One, de markleiders voor oplossingen voor elektronische handel.

"Wij willen de aanschaf en levering van technische goederen en diensten voor de deelnemers beduidend sneller en met lagere kosten dan voorheen afwikkelen", aldus Peter Kieffer, de nieuwe directeur van cc-markets. "Omdat cc-markets een onafhankelijke onderneming is, werken wij er hard aan om meerdere deelnemers te vinden die de voordelen van onze online-marktplaats willen benutten."

"De integratie van processen in de waardeketen is één van onze belangrijkste strategische doelen", zegt Kurt Bock, verantwoordelijk voor Logistiek en Informatica bij BASF. "Tegen deze achtergrond is cc-markets de perfecte basis voor de toekomstige architectuur van onze processen".

Voor meer informatie over cc-markets kunt u een kijkje nemen op de internetsite: www.cc-markets.com

Voor nadere informatie:

BASF Nederland B.V.