Kandidaten Muntendamprijs 2001 Kankerbestrijding

Nederlandse Kankerbestrijding

KANDIDATEN MUNTENDAMPRIJS 2001

Amsterdam, 8 november 2000

De Nederlandse Kankerbestrijding/Stichting Koningin Wilhelmina Fonds zal in het jaar 2001 voor de zevenentwintigste maal de prof.dr. P. Muntendamprijs toekennen. Deze onderscheiding van de Nederlandse Kankerbestrijding wordt jaarlijks toegekend aan iemand met bijzondere verdiensten op het gebied van de kankerbestrijding in Nederland, bijvoorbeeld op het terrein van wetenschappelijk onderzoek, van psychosociale zorg en patiëntenbegeleiding of van voorlichting en publiciteit over kanker.
De onderscheiding bestaat uit een oorkonde en een bronzen legpenning. Tevens mag de winnaar in overleg met het KWF-bestuur uit het budget van de Nederlandse Kankerbestrijding een bedrag van 50.000,- toewijzen aan een terrein binnen de kankerbestrijding. Iedereen kan tot en met 1 februari 2001 kandidaten voordragen. Naam, adres en gegevens over de levensloop en bijzondere verdiensten van de betrokkene moeten worden toegestuurd aan:
Bestuur Nederlandse Kankerbestrijding/Stichting Koningin Wilhelmina Fonds, Postbus 75508,
1070 AM Amsterdam.
Personen die eerder werden voorgedragen, kunnen opnieuw worden aangemeld onder verwijzing naar de stukken van de eerdere kandidaatstelling.
Wanneer kandidaten afkomstig zijn uit organisaties die zich bezighouden met de begeleiding van kankerpatiënten, is het wenselijk dat de kandidaat wordt voorgesteld vanuit de betreffende organisatie. Een jury beoordeelt de aangemelde kandidaten en doet de uiteindelijke voordracht aan het Bestuur.
Het ligt in de bedoeling de prijs uit te reiken op de algemene ledenvergadering 2001 van de Nederlandse Kankerbestrijding/Vereniging Koningin Wilhelmina Fonds. Deze zal plaatsvinden op 16 juni 2001 te Roermond.