Delphi & Click Commerce werken samen aan e-commerce systeem

Datum nieuwsfeit: 08-11-2000

Delphi en Click Commerce werken samen om e-commerce systeem voor de autoservice- en -onderhoudsmarkt leveren

Hoofddorp, 8 november -- Delphi Automotive Systems (NYSE: DPH), een toonaangevende leverancier van mobiele elektronica, componenten en systemen voor de vervoersbranche, werkt samen met Click Commerce (Nasdaq: CKCM) om een wereldwijd catalogussysteem op Internet te introduceren voor haar service- en onderhoudsdivisie, Delphi Aftermarket Operations.

Met het nieuwe webgebaseerde systeem zullen Delphi en haar distributiepartners wereldwijd, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar toegang krijgen tot productinformatie in verschillende talen. Hiermee wordt tegemoet gekomen aan de behoeften van de individuele gebruiker. De architectuur van de internetcatalogus stelt Delphi in staat om een gepersonaliseerde gebruikersinterface te bieden. Het nieuwe systeem zal naar verwachting in 2001 on line komen als onderdeel van een nieuw extranet van Delphi voor de klanten van het bedrijf.

"Delphi's internetcatalogus is onderdeel van een geïntegreerde e-commerce toepassing," zegt Susan K. Lawrence, chief information officer van Delphi Aftermarket Operations. "Deze plug-and-play catalogusmodule op internet zal het fundament vormen van Delphi's toekomstige geïntegreerde business-to-business e-commerce oplossingen. Delphi streeft er naar toonaangevend te worden in het gebruik van business-to-business e-commerce om onze klanten te ondersteunen."

De electronische catalogus en de modules voor documentbeheer zijn onderdeel van Click Commerce' onlangs verbeterde productreeks, Click Commerce 4.0. Deze nieuwe productreeks bevat een gelaagde architectuur die bestaat uit het Relationship Manager ECM (Enterprise Channel Management) platform en een reeks van meer dan tachtig applicatiemodules. Het geheel biedt bedrijven een robuuste manier om zeer gepersonaliseerde informatie te bieden aan alle medewerkers binnen de distributiekanalen.

Het ontwikkelen van een elektronische business-to-business catalogus is onderdeel van Delphi's strategie om on line diensten op Internet te ontwikkelen om haar klanten meerwaarde te bieden. Het wereldwijde catalogussysteem vormt een webgebaseerde standaard voor alle "aftermarket"-catalogusbehoeften van Delphi, en wordt het fundament voor toekomstige e-businesss initiatieven. Het systeem houdt zich aan industriestandaarden zoals de Automotive Aftermarket Industry Association (AAIA)-tabellen voor de identificatie van voertuigen en onderdelen.

"Delphi erkent het belang van e-business strategieën," zegt Michael W. Ferro, Jr., chief executive officer van Click Commerce. "In de eerste fase van dit project legt Delphi de fundamenten van een verbeterde e-business functionaliteit voor haar service-distributiepartners. Click Commerce is verheugd door de samenwerking met Delphi één van de eerste e-commerce initiatieven in de autoservice- en onderhoudsbranche te kunnen ontwikkelen."

Over Delphi

De multinational Delphi Automotive Systems (NYSE: DPH) heeft hoofdkantoren in Troy (Michigan, VS) Parijs, Tokyo en Sao Paulo (Brazilië) en is een wereldwijde leider op het gebied van transport, componenten en systemen voor mobiele elektronica. Delphi's drie zakelijke sectoren, Dynamics & Propulsion, Safety, Thermal & Electrical Architecture en Electronics & Mobile Communication, bieden complete productoplossingen voor complexe behoeften van klanten. Delphi heeft ongeveer 216.000 werknemers en beheert 184 fabrieken die volledig eigendom van de onderneming zijn, 44 joint ventures, 53 klantencentra en verkoopkantoren en 31 technische centra in 40 landen. Meer informatie over Delphi is beschikbaar op: www.delphiauto.com

Over Click Commerce

Click Commerce (Nasdaq: CKCM) is een toonaangevend aanbieder van Enterprise Channel Management-oplossingen die alle handelsactiviteiten van de verkooppartners van bedrijven synchroniseren. Onder meer American Standard, Black & Decker, Delphi, Emerson, Equistar, Hyundai, Kawasaki, Mitsubishi, Motorola en Qualcomm gebruiken Click Commerce' oplossingen voor het beheren van hun complexe distributiekanalen. Met haar geïntegreerde e-business platform en bewezen reeks toepassingen, stelt Click Commerce grote ondernemingen in staat om hun merkloyaliteit, klantentevredenheid en financiële resultaten te verbeteren. Click Commerce' hoofdkantoor bevindt zich in Chicago. Het bedrijf heeft Europese kantoren in Amsterdam, Londen en München. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.clickcommerce.com.

Voor meer informatie:

Click Commerce, Jennifer Amejka, European Marketing Manager, telefoon: +49 (0)811 60095-235, e-mail: (amejka@clickcommerce.com)

Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 4177 177, e-mail: (annemieke@footprint.nl)