Schuitema reikt diploma's uit aan aspirant C1000 ondernemers

SCHUITEMA NV

Schuitema overhandigt diploma's aan aspirant C1000 ondernemers

Persbericht

Schuitema overhandigt diploma s aan dertien aspirant C1000 supermarktondernemers

Amersfoort, 8 november 2000

Vandaag hebben dertien aspirant supermarktondernemers hun diploma zelfstandig ondernemerschap van Schuitema, de organisatie achter C1000, ontvangen. Dit diploma maakt deel uit van de tweejarige HBO-opleiding Doorgroei Ondernemers Plan. Met deze opleiding leidt Schuitema talentvolle supermarktmedewerkers op voor het zelfstandig ondernemerschap.

De opleiding is een in eigen beheer ontwikkelde leergang van Schuitema op HBO-niveau. Een onderdeel van de opleiding is de certificatie van het Centraal Bureau voor de Levensmiddelenhandel. De deelnemers zijn allen werkzaam bij één van de bij Schuitema aangesloten C1000 supermarkten.

Voorafgaand aan deze tweejarige opleiding zijn de aspirant ondernemers lid van de Jongeren Club Schuitema. Dit is een actieve club met supermarktmedewerkers die de intentie hebben om later een eigen supermarkt te managen. Deze fase duurt maximaal drie jaar. Vanuit Jongeren Club Schuitema kunnen zij doorstromen naar het Doorgroei Ondernemers Plan. In deze opleiding volgen zij colleges en doen zij tevens een zo breed mogelijke werkervaring op om de kennis in de praktijk toe te kunnen passen. Elke aspirant ondernemer werkt in totaal twee jaar bij twee verschillende supermarkten op leidinggevend niveau.

Voor nadere informatie:

Schuitema n.v.