Siemens breidt assortiment digitale weegschalen uit

CP 1100.135

Den Haag, donderdag 9 november 2000

Siemens breidt assortiment digitale weegschalen uit

Als aanvulling op het huidige programma keukenweegschalen komt Siemens nu met een nieuwe design keukenweegschaal en twee personenweegschalen. De nieuwe, digitale weegschalen hebben een eigentijdse vormgeving, waarin veel veiligheidsglas is verwerkt. Met de twee personenweegschalen wil Siemens, na de introductie afgelopen jaar van de föhn naar een ontwerp van F.A. Porsche, haar positie in de markt voor persoonlijke verzorgingsproducten verstevigen.

De hedendaagse consument heeft veel belangstelling voor luxe en fraai vormgegeven producten voor in huis. Een trendy koffie-automaat, stijlvolle waterkoker of moderne design radiator staat in huis meestal prominent in beeld. Een keuken- of personenweegschaal zet ieder vaak uit het zicht in bijvoorbeeld een kast, omdat deze niet bijzonder mooi vormgegeven zijn. De digitale weegschalen van Siemens mogen echter wel gezien worden, want comfort en duurzaamheid zijn in een tijdloze, moderne vormgeving gegoten.

De keukenweegschaal (KW 81100) met afneembare glasplaat van veiligheidsglas is een uitstekende hulp voor de consument die uitgebreid en luxe wil koken. De weegschaal heeft een digitaal display, waarop nauwkeurig is af te lezen wat het gewicht van kookingrediënten of post is. Tot 1 kg weegt de weegschaal op de gram nauwkeurig en van 1 kg tot 2 kg op de twee gram nauwkeurig. Er is tevens de mogelijkheid om ingrediënten bij te wegen door de weegschaal weer op 0 te zetten als er al een ingrediënt in de schaal ligt. Zo is een recept met deze weegschaal in één keer klaar te maken. Wanneer de weegschaal twee minuten niet gebruikt is, schakelt deze vanzelf uit. De volgende keer kan er dan geen verrassing optreden dat de batterij leeg is.

Aan persoonlijke verzorging besteedt de consument steeds meer aandacht. Luxe badkamerproducten, een complete range cosmeticaproducten en een gezonde levensstijl zijn voor vrouw én man belangrijk. Een personenweegschaal hoort hierin zeker thuis. Siemens biedt de keus uit twee modellen: de PW 81100 en de PW 91100. In de vormgeving voert glas (veiligheidsglas) de boventoon. Beide modellen hebben een weegcapaciteit tot 150 kg, een duidelijk afleesbaar LCD-display en een automatische uitschakeling na 10 seconden. Uniek aan de PW 91100 is de nauwkeurige weging: per 50 gram.

Keukenweegschalen
KW 81100 (nieuw), transparant veiligheidsglas richtprijs: fl. 188,= KW 91100, rvs fl. 228,=
KW 80450, opklapbare wandweegschaal, rvs-look fl. 308,=

Personenweegschalen
PW 91100 (nieuw), mat veiligheidsglas en rvs, per 50 gram fl. 258,= PW 81100 (nieuw), transparant veiligheidsglas, per 100 gram fl. 188,=

Informatie voor de lezer:
Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 1234;
www.siemens.nl/huishouden
e-mail: (infocentrum@siemens.nl)
Informatie voor de redactie en beeldmateriaal:
Persvoorlichting Consumentenproducten
Eveline van Herpen, telefoon 070 - 3